اقدامات دولت برای کاستن از مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه/ بازسازی خانه‌ها با بنیاد مسکن است

سخنگوی دولت گزارشی اقدامات قوه مجریه در راستای کاهش مشکلات زلزله‌زدگان کرمانشاه را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، کاستن و رفع مشکلات زلزله زدگان کرمانشاه، یکی از وظایف و اهداف دولت مستقر است که در دستگاه های مختلف خدمات رسانی دنبال می شود.
در این راستا، سخنگوی دولت امروز اقدامات دولت برای کاستن از مشکلات مردم خسارت دیده را تشریح کرد.
محمدباقر نوبخت درباره اقدامات دولت برای جبران خسارات مردم در مناطق زلزله‌زده گفت: دولت 281 میلیارد تومان برای اسکان موقت، ترمیم و مرمت خانه‌ها و احداث و بازسازی واحدهای صد در صد تخریب شده به صورت بلاعوض و 659 میلیارد تومان به صورت تسهیلات ارزان قیمت پرداخت می کند که تخصیص بودجه آن هم داده شده است تا این تسهیلات به چهار هزار و 500 خانوار شهری و 11 هزار خانوار روستایی برسد.
سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر تاکید رهبر انقلاب بر کمک بیشتر به زلزله‌زدگان، گفت: صحبت‌های مقام معظم رهبری این بود که مسئولان باید تلاش بیشتری داشته باشند و ما هم نسبت به اقداماتی که انجام داده‌ایم، راضی نیستیم. درباره ساخت مسکن زلزله‌زدگان سیاست دولت این است که مسئولیت بازسازی را به عهده بنیاد مسکن بگذارد. بنیاد مسکن هم اعلام کرده که ساخت منازل به عهده خود مردم گذاشته می شود و بنیاد از آنها پشتیبانی مالی و فنی می کند تا کار با سرعت و دقت بیشتری انجام شود.

در این راستا، روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به سرویس مشکلات مردم گفت کار بازسازی آغاز شده است و عملیات اجرایی و برنامه ریزی برای بازسازی مسکن های ویران شده فردا به صورت کامل اطلاع‌رسانی می شود.

46231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =