ایسنا نوشت: نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس با تأکید بر اینکه قانونی برای تعطیلی مراکز گردشگری در ایام تعطیلات رسمی وجود ندارد، گفت: اگر چنین اقدامی صورت گیرد غیرقانونی و تخلف است و مجلس حتماً نظارت می‌کند.

شهاب نادری با تأکید بر اینکه مکان‌های تاریخی و گردشگری نباید در ایام مختلف سال تعطیل باشند، گفت: گردشگرانی که از خارج از کشور به عنوان توریست سفر می‌کنند باید بتوانند بازدید خود را انجام دهند.

وی با اشاره به اینکه ما باید گردشگری مذهبی را هم مورد توجه قرار دهیم، گفت: به عنوان مثال اربعین حسینی که تعداد زیادی از زائران هر ساله در این مراسم شرکت کرده و به عتبات شرکت می‌کنند می‌توانند به عنوان یک مناسبت مهم ثبت شود.

نایب رئیس فراکسیون گردشگری مجلس در ادامه بیان کرد: مدیرانی که مسئولیت این اماکن را بر عهده دارند باید برنامه‌ریزی را به صورت شیفت‌بندی انجام دهند تا هرگز این مراکز تعطیل نباشند.

نماینده پاوه در مجلس گفت؛ البته ما می‌توانیم مسئولیت اداره برخی از این مکان‌ها را به بخش خصوصی هم واگذار کنیم که قطعاً با استفاده از امکاناتی که در اختیارشان است می‌توانند نسبت به جذب گردشگر و افزایش درآمد و اشتغالزایی موثر باشند.

این عضو هیأت رئیسه فراکسیون گردشگری مجلس در پاسخ به اینکه آیا قانونی برای تعطیلی مراکز گردشگری در تعطیلات رسمی وجود دارد یا خیر، گفت: هیچ قانونی نداریم و اگر هم چنین اتفاقی بیفتد غیرقانونی و تخلف است و مجلس حتماً نظارت می‌کند.

نادری در پایان گفت: متأسفانه یکی از مشکلاتی که وجود دارد این است که سازمان میراث فرهنگی در زیرمجموعه نهاد ریاست جمهوری قرار دارد و ما نمی‌توانیم سوال مطرح کنیم. به همین دلیل هم به دنبال این بودیم تا این سازمان به وزارتخانه تبدیل شود زیرا با این شرایط اگر بخواهیم سوالی را بپرسیم باید از رییس جمهور سوال کنیم که قطعاً وقت رییس جمهور گرفته می‌شود.

۴۷۲۳۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 676452

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =