ترسیم شاخص های توسعه آموزشی و ارزیابی سالانه عملکرد آموزش و پرورش در البرز

استاندار البرز صبح امروز اول مهرماه با حضور در دبیرستان دهخدا، زنگ آغاز سال تحصیلی ۹۶_۹۷ را نواخت و گفت: در بدو امر وضعیت آموزش و پرورش را در این استان ارزیابی خواهم کرد،سپس افق پیشرفت ترسیم کرده و بر اساس شاخص های ارزیابی ماهانه و سالانه تحول بنیادین ایجاد خواهیم کرد

به گزارش خبر آنلاین و به نقل از اداره کل روابط عمومی، استانداری البرز،"دکترمحمدعلی نجفی" صبح شنبه در آیین آغاز سال جدید تحصیلی و زنگ گرامیداشت هفته دفاع مقدس، که در دبیرستان پسرانه دهخدا برگزار شد، ضمن گرامیداشت فرا رسیدن ایام محرم و فصل بازگشایی مدارس و دانشگاه ها گفت: افتخار می کنم که یک معلم هستم و بخشی از وقت خود را در خدمت به نظام مقدس جمهوری اسلامی را برای تدریس در مدارس مصروف داشته ام، آموزش و پرورش از جمله حوزه های حایز اهمیت برای بنده است و از این رو در همه شوراهای آموزش و پروش به شخصه شرکت خواهم داشت و در نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش برای رفع مشکلات مدارس البرز قدم بر می‌داریم تا سرانه البرز ارتقا بخشیده شود.
وی بابیان اینکه بدون شک مسئولان برنامه‌های ویژه‌ای در خصوص تقویت آموزش‌وپرورش و جلوگیری از بروز ناهنجاری‌ها را در دستور کاردارند، افزود: توجه ویژه‌ای به شورای آموزش‌و پرورش استان خواهم داشت، طی ۴ سال گذشته هیچ جلسه‌ای بدون حضور بنده در این راستا برگزار نشده است.
وی با اشاره به کمبود زیرساخت های آموزشی و سخت افزاری در استان البرز،گفت: متأسفانه البرز در بخش توسعه زیرساخت‌های آموزشی نسبت به میانگین کشوری عقب است به همین منظور نیز وضعیت سرانه های آموزشی را در البرز تقویت خواهیم کرد، به خصوص در زمینه توسعه مدارس اهتمام ویژه ای را در دستور کار قرار می دهم.به همین منظور نیز با وزیرمحترم آموزش و پرورش و رییس سازمان نوسازی مدارس مذاکراتی را خواهم داشت.
شاخص های ماهیانه و سالیانه برای توسعه آموزش در استان پیش بینی می شود
استاندار البرز گفت: باعث تأسف است این استان از نظر سرانه مدارس تا این حد پایین قرار داشته باشد؛ قطعا در این بین خیرین نیز حضور فعالی دارند و باید در جلساتی که با خیرین خواهیم داشت بیش از پیش به این مهم پرداخته شود.
رییس شورای آموزش و پرورش با تأکید بر لزوم ارزیابی شاخص های آموزشی در استان گفت: با احصا شرایط امروز برای ارتقا شاخص ها،ضمن ارزیابی ماهانه و سالانه افق دید ترسیم خواهم کرد.
وی در ادامه در دو بخش خطاب به دانش آموزان و معلمان ایراد سخن داشت.
استاندار البرز در بخش دیگری بیان کرد: آغاز فصل رویش جوانه های امید و گشوده شدن درب گلستان ها همراه با شور، شوق و امید در دانش آموزان و همچنین تقارن این روز با آغازین روزهای محرم را گرامی می داریم.
دکتر نجفی در ادامه خطاب به دانش آموزان با تأکید بر اینکه باید هدف از تحصیل را بدانیم، تصریح کرد: اگر خواهان جامعه ایده آل و خوب و خواهان تغییر هستیم، باید از خودمان شروع کنیم، ساختن آینده روشن و جامعه پیشرفته در گرو تغییر از خود ما است و نه انتظار تغییر دیگران.
دانش آموز باید عزت نفس و روحیه تفکر نقادی داشته باشد
استاندار البرز با اشاره به لزوم تقویت روحیه تفکر نقادی ادامه داد: داشتن روحیه نقادی و تذکر و اندیشیدن، نه با تکیه بر حافظه و نمره گرفتن باید همواره مد نظر باشد.
وی با تأکید بر ایجاد و حفظ روحیه خودباوری در دانش آموزان نیز بیان کرد: صرف یاد گرفتن برخی مطالب و حفظ آن کفایت نمی کند باید خودباوری و عزت نفس خود را همیشه مدنظر داشته باشید، دانش آموز باید عزت نفس داشته باشد؛چرا که این رمز موفقیت او است.
نماینده عالی دولت در استان تمرکز بر نقاط مثبت و عدم مقایسه خود با دیگران را نیز مولفه دیگری برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان عنوان کرد و افزود: تنها ملاک برای ارزیابی خود، بررسی عملکرد گذشته و مقایسه با پیشرفت های کنونی است که همانند موتور محرکه موجب حرکت رو به جلو خواهد شد.
وی همچنین از دانش آموزان نیز خواست تا احترام ویژه ای به معلمان و مدیران مدارس و اساتید خود داشته باشند.
جامعه معلمان اخلاق مدار می خواهد
دکتر نجفی در ادامه خطاب به معلمان و اولیای مدرسه نیز توصیه ای مدیریتی داشت و گفت: سالهای تحصیلی برای دانش آموز دوران حساسی است، رفتار و برخورد مدیران مدرسه و معلمان نقش مهمی در پرورش شخصیت دانش آموزان،بعنوان مدیران و سازندگان آینده کشور خواهد داشت.
وی افزود: همواره به خاطر داشته باشیم اگر خواهان تغییر دانش آموزان هستیم خود در بدو امر باید به عنوان الگوی اخلاق و رفتار و علم و دانش باشیم.
استاندار البرز، سعه صدر،روی گشاده، ایجاد فضای عاطفی در کلاس درس را از وظایف معلمان دانست و گفت: باید تلاش کنیم دانش آموزان روحیه مثبت و پویا داشته باشند و روحیه امید را در دانش آموزان بدمیم.
وی ادامه داد: وظیفه داریم انگیزه و نشاط را در دانش آموز بیدار و محیطی عاری از تنش و اضطراب را در مدرسه ایجاد کنیم.
استاندار البرز در پایان خطاب به معلمان تأکید کرد: تلاش شود، تفکر حل مسئله ونقادی را در دانش آموزان پرورش دهیم.
در ادامه این آیین، حسین بابویی مدیرکل دفتر سلامت و تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش به نمایندگی از سید محمد بطحایی وزیرآموزش و پرورش پیام آغاز سال جدید تحصیلی را قرائت کرد.
در پایان نیز دکترمحمدعلی نجفی استاندار البرز به همراه جمعی از مسئولان زنگ آغاز سال جدید تحصیلی 96-97 را نواختند.
امسال در استان البرز، 462 هزار و 747 دانش آموز، سال تحصیلی جدید را با رشد 3/36 درصدی آغاز کردند.از این رقم،245 هزار و 331 دانش آموز در دوره ابتدایی،106هزار و 813 دوره متوسطه اول، 75 هزار و 418 دانش آموز در دوره متوسطه نظری و بیش از 36 هزار دانش آموز در رشته فنی و حرفه ادامه تحصیل می دهند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 710278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =