پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات: باید آب دیده شوید

یک نماینده مخالف وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت:«کسی که هفت سال سابقه مدیریت داشته باشد فردی بله قربان گو خواهد بود که هرچه دیکته کنند انجام می‌دهد چون تجربه ندارد و کاری را انجام می‌دهد که به او گفته خواهد شد.»

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمدعلی پورمختار، نماینده‌ کبودرآهنگ در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: «ما هم به جوانگرایی اعتقاد داریم ولی جوان بودن ایشان قیاسی غیرمرتبط است، ما زمان جنگ را خودمان تجربه كردیم،‌ آنجا جبهه آتش و خون و رشادت بود و البته تدبیر و شناخت و مدیریت از جنگ هم وجود داشت ولی امروز در شرایط خاصی هستیم كه نیازمند مشخصات خاصی است در حالی كه آقای جهرمی یكی از ویژگی‌هایی كه دارد،‌ پنهانكاری و عدم شفافیت است.»

در ادامه توضیحات محمد علی پورمختار در مخالفت با وزیر پیشنهادی ارتباطات دولت دوازدهم آمده است:

*امیدوارم ایشان پاسخ روشنی برای ابهاماتی كه درباره‌شان مطرح می‌شود داشته باشد. تحصیلاتش را نوشته دانش‌آموخته مهندسی برق و قدرت دانشگاه صنعت آب و برق، در حالی كه مشخص نیست در چه مقطعی؟ لیسانس یا فوق لیسانس؟ بعضی گفتند دكتراست! این موضوع ‌باید مشخص شود.دومین موضوع سوابق خدمتی ایشان است.

*می‌خواهیم به كسی رای دهیم در راس یك وزارتخانه مهم در حالی كه ایشان تنها هفت سال در این وزارتخانه سابقه دارد، ‌از سال 88 تا 95؛ بالاترین مسئولیتش هم این بوده كه رییس هیات مدیره شركت زیرساخت بوده است،. چنین كسی با این سابقه ضعیف مدیریتی می‌تواند یك وزارتخانه عظیم و طویل را بچرخاند؟ وزراتخانه‌ای كه در تمام شهرها و روستاها دارای زیرساخت و امكانات است و هزاران نیرو با آن كار می‌كنند. برای وزارتخانه‌ای با این عظمت و این همه مشكلات با ضرورت بیست درصد رشد در طول برنامه كه بیش از سایر دستگاه‌ها باید اتفاق بیفتد، سابقه بسیار كم و اندك نمی‌تواند جوابگو باشد.

*نكته سوم این است كه ایشان گزارشی را ارائه كرده كه فكر می‌كنم دكتر واعظی هم باید پاسخ دهد. ایشان این گزارش را اعلام كرده‌اند كه خودشان انجام داده‌اند باید شفاف شود كه در طول یك سال این كار را انجام داده؟سایر سوابق را هم ذكر نكرده و فقط گفته در خانواده‌ای وفادار به آرمان‌های ایران و اسلام و انقلاب متولد شده‌، برادر یك شهید و یك جانباز هم هستند كه به آنها ارادت داریم،‌ اما می‌خواهیم بدانیم دیدگاه خود ایشان چیست؟ ایشان می‌خواهد وزیر شود و باید دیدگاه خودش را بگوید. اشكالاتی كه در طول این یك سال فعالیت ایشان وجود داشته را هم باید مد نظر قرار دهیم.

*اپراتورهایی كه هستند به شدت به مردم اجحاف می‌كنند. پول‌ها و نحوه محاسبات شان را ایشان نتوانسته مدیریت كند. یكی از مسئولیت‌های ایشان انجام وظایف صیانتی اجتماعی و فرهنگی درباره ارتباطات بوده، چه صیانتی كرده؟ این شرایط تلگرام و فضای مجازی ماست كه قتل عام راه انداخته و اخلاق و خانواده‌ها را نابود می‌كند. مغلطه‌هایی مطرح می‌شود، چه كسی قرار است این برنامه‌ها را ببندد؟ چرا می‌گویند نمی‌شود این برنامه‌ها را بست؟

*امام (ره) فرمود ما با سینما مخالف نیستیم با فساد مخالفیم، مخالفت ما هم با فسادی است كه در تلگرام با حمایت آقای جهرمی انجام می‌شود. فساد و فحشا و حمله‌هایی كه به مسئولان در این فضا انجام می‌شود كجا مدیریت شده است؟ كسی كه هفت سال سابقه مدیریت داشته باشد فردی بله قربان گو خواهد بود كه هرچه دیكته كنند انجام می‌دهد چون تجربه ندارد و كاری را انجام می‌دهد كه به او گفته خواهد شد.

*ایشان باید آبددیده‌تر شود تا خودش بتواند به عنوان وزیر كار كند نه این كه دستوربگیر باشد.ادعا شده سرعت اینترنت یازده برابر شده،‌ در همین تهران كجا این سرعت را می‌بینیم چه برسد به روستاها؟ چرا آمار غلط می‌دهید؟ این سرعت كجاست؟ از طرف دیگر گفته شده 27هزار روستا به شبكه اطلاعات پرسرعت دسترسی دارند،‌ شما نمایندگان در روستاها چنین چیزی را می‌بینید؟ ما در همدان 1100 روستا داریم و به جرات می‌گویم 1000 روستا از این امكانات برخوردار نیستند، ممكن است 100 روستای نزدیك شهر چنین چیزی را داشته باشند. ایشان با كدام آمار چنین ادعایی می‌گوید؟ از 16 صفحه برنامه‌ای كه وجود دارد فقط سه صفحه توضیح است و بقیه مسائل علمی است كه قابلیت ارزیابی ندارد. این چه برنامه‌ای است كه در دو یا سه صفحه از سوی وزیر ارائه می‌شود؟

ابهامات دیگری هم در برنامه ایشان وجود دارد به طوری كه بر اساس گزارش معاونت نظارت مجلس فقط 19 درصد منطبق با برنامه ششم و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری است؛ این یعنی عدم اعتقاد به برنامه ششم. به هر حال نگرانی من این است كه وزارت ارتباطات به وزارت اطلاعات دوم تبدیل شود. 

 

39224 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 697682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بي نام ۱۹:۰۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۲۴
    1 0
    باتجربه ها كه سنشون بالاست ميگيد پيرن جوان هم كه ميگيد تجربه ندارن واقعا به كدو ساز بايد رقصيد