ایلنا نوشت: تولیت آستان قدس آیت الله خزعلی را در مبارزه با نفاق ثابت قدم معرفی و بیان کرد: این عالم ربانی در افشاگری و برملا کردن خباثت نفاق و کنار زدن نقاب از چهره منافقان مردانه وارد میدان شد.

حجت‌الاسلام سیدابراهیم رئیسی در همایش گرامیداشت عالم بصیر، آیت الله ابوالقاسم خزعلی، را ولایتمداری زمان‌شناس، بصیری مجاهد و مفسری عالم خواند گفت: انسان اگر با دشمن بیرونی بجنگد در «جهاد اصغر» و اگر با شهوات شیطانی و هوای نفس بجنگد در «جهاد اکبر» است، اما در «جهاد اوسط» که ویژه بندگان ممتاز پروردگار بوده عشق و دلدادگی به خداوند حاکم بر تمام قوای عقلانی و شهوانی انسان می‌شود و آیت‌الله خزعلی بر تمام سیر و سلوکشان عشق و دلدادگی به خداوند حاکم بود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام تصریح کرد: عالمان دین در جایگاه قیادت هستند، یعنی خود در قله معرفت و اخلاق هستند و دیگران را برای رسیدن به این جایگاه رفیع فرا می‌خوانند، آیت‌الله خزعلی مصلحی بود که خود به قله معرفت رسیده بود و می‌خواست دست دیگران را برای تعالی بگیرد.

وی در ادامه به آیه شریفه «اَلَّذینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَدًا إِلاَّ اللّهَ وَ کَفى بِاللّهِ حَسیبًا» اشاره و با بیان اینکه آیت‌الله خزعلی فقیه وارسته‌ای بودند که فقه در تمام جلوه‌های زندگی ایشان جریان داشت، تصریح کرد: آیت‌الله خزعلی عالم ربانی بود که تنها از خداوند خشیت داشت، ما اخلاص، انقلابی بودن، نظم و مردم داری را از ایشان آموختیم.

حجت‌الاسلام رئیسی بصیرت را همچون چشم دل خواند و با بیان اینکه کسی که بصیرت ندارد راه و راهبر، مقصد و هدف، دوست و دشمن را نمی‌شناسد، عنوان کرد: آیت الله خزعلی؛ جلوه بصیرت و در رهبر، دوست و دشمن شناسی اسوه بود. خدا خواهی، خداجویی و اخلاص در عمل مبنای اندیشه و عمل ایشان بود.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 708575

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۰۷:۵۰ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    18 2
    بصیرتتون رو هم دیدیم که آخرش انحرافی از آب در اومد. واقعا خوب دوست و دشمن شناسید.
  • بی نام A1 ۰۷:۵۱ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    19 2
    آقای رئیسی مطمئنا شما دوست قسمت کثیری ار مردم نیستید. ببینید کجای راه رو گم کردید که اکثر مردم از شما نا امیدند.
  • بی نام TR ۰۷:۵۴ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    19 2
    خداوکیلی خستتون نشد از واژه دشمن دشمن دشمن .... ما دیگه حالمون بهم خورد
  • بی نام A1 ۰۸:۲۸ - ۱۳۹۶/۰۶/۲۷
    9 3
    امروزه. روز علم و تکنولوژی است قصه فقط خواب می آورد .