۰ نفر
۲۹ آبان ۱۳۹۶ - ۰۶:۴۳

ایسنا نوشت: یک عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی بر ضرورت پیگیری گزارش پیشین این کمیسیون در مورد مسکن مهر تاکید کرد.

بهرام پارسایی اظهار کرد: گزارشی که در کمیسیون اصل ۹۰ درباره‌ی مسکن مهر تهیه شده بود فقط مربوط به این دوره از مجلس شورای اسلامی نبود و جلسات زیادی با دستگاه‌های مربوطه از جمله سازمان بازرسی، دیوان محاسبات و وزارت راه و شهرسازی برگزار شد و یکی از مطالبی که در آن مطرح شد واگذاری این مجموعه‌ها به پیمانکاران و عدم نظارت دقیق بود که در زلزله اخیر کرمانشاه خود را نشان داد.

وی افزود: حداقل انتظار این بود که در زلزله اخیر ساختمان‌های نوساز مقاومتی داشته باشند، اما شاهد این بودیم که هم مسکن مهر و هم بیمارستان نوساز در این منطقه با خرابی زیادی مواجه شد. متاسفانه در مورد ساخت این بناها نه نظارتی صورت می‌گیرد و نه بازخواستی انجام می‌شود. معمولا کسانی که سازندگان این مجموعه‌ها هستند هم پاسخگو نبوده و کسی هم از آنها پاسخی نمی‌خواهد.

این عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی با اشاره به زلزله‌خیز بودن کشور و امکان تکرار این حادثه در شهرهای دیگر، اظهار کرد: موضوع مقاوم‌سازی ساختمان‌های مسکن مهر در برابر زلزله باید به طور جدی در دستور کار قرار گیرد و پیگیری‌های لازم انجام شود و برای پیشگیری از وقوع این حوادث اقدامات لازم صورت گیرد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت توجه جدی به رعایت استانداردها و مقاوم سازی ساختمان‌ها، بیان کرد: کمیسیون اصل ۹۰ حتما در جلسات بعدی خود نتیجه گزارش تهیه شده در مورد مسکن مهر را پیگیری خواهد کرد و از بازوهای نظارتی خود می‌خواهیم فعال شوند و اقدامات لازم انجام شود تا اگر در بقیه شهرها چنین حادثه‌ای رخ داد شاهد این وضع اسف‌بار نباشیم.

27212

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 729104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 7 =