کمپانی ژاپنی Seven Dreamers چند سالی است که ربات خانگی خود را به سی ای اس / CES می‌آورد.

 

به گزارش خبرآنلاین، امسال لباس‌شویی آینه‌ای موسوم به Laundroid در دل خود ربات 16 هزار دلاری را جای داده است تا لباس را پس از اسکن و تشخیص نوع الیاف، آن را شسته و تا کند.{لینک}

پاناسونیک ژاپن و بزرگ‌ترین خانه ساز این کشور، یعنی Daiwa House در پروژه مشترک 90 میلیون دلاری این ربات را که بخشی از زینت خانه‌های مدرن محسوب می‌شود، ساخته و توسعه داده‌اند.

البته «دامی لی» خبرنگار دِوِرج با دادن تی‌شرت خود از این ربات جواب مناسب نگرفت و بعد از 15 دقیقه لباس تاشده خود را در کمد نیافت.

آنها مجبور شدند با کمک «شین ساکانه» مدیر اجرایی Seven Dreamers برای تست ربات از دموی کمپانی استفاده کنند و بعد از 10 دقیقه لباس صورتی را «تاشده» در قفسه تعبیه شده جنب لباس‌شویی ببینند.

ماشین رباتیک با چند بازوی مبتنی بر هوش مصنوعی تعریف شده و از طریق وای فای پس از اسکن لباس به سرور اصلی متصل شده و تحلیل تصویری را بر مبنای 250 هزار تصویر از قبل تعریف شده انجام می‌دهد. ربات بهترین راه شست و شو را انتخاب کرده و بعد از این کار، نوبت به تاکردن لباس و قراردادن آن در جارختی از روی الگوریتم تعریف شده می‌رسد. برای یک تی شرت این مراحل تا 10 دقیقه زمان می‌برد.

امسال در سی ای اس مشابه این ربات به نام Foldimate به قیمت 980 دلار به نمایش گذاشته شد که ارزان قیمت‌تر از مدل ژاپنی Laundroid بوده، هرچند توانایی‌های کمتری دارد.

کمپانی Seven Dreamers امیدوار است قیمت این ربات را تا 2 هزار دلار کاهش داده تا علاقمندان بتوانند آن را بخرند، هرچند هنوز باگ‌های زیادی دارد.

5656

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744993

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 10 =