دکتر حسام الدین واعظزاده در یادداشت تازه خود در گروه نخبگان خبرآنلاین موضوع « غیبت احزاب سیاسی و فردگرایی افراطی » را تشریح کرده است.

این استاد دانشگاه نوشته است: امروز، در غیاب نقش آوری موثر احزاب، فردگرایی و روش های ریش سفیدی برای ایجاد اجماع سیاسی میان جریان ها نه در انتخابات و نه در همگرایی ملی جواب می دهد. باید گفت سازوکار موجود برای شناخت مسئله و حل مسئله در کشور تضعیف شده است. برخی از متخصصین علم سیاست وضعیت آزاردهنده موجود در کشور را براساس موازین علمی پیشبینی کرده بودند و نیز راه حل هایی در این راستا به مسئولین کشورعرضه شده بود. اما به نظر می رسد کسی به توصیه های فنی و هشدارهای متخصصین توجه جدی و قاعده مندی ندارد.

وی می افزاید: این درحالیست که وجود مشکلات، کمبودهای معیشتی و سردرگمی جوانان برای آینده خود، زیبنده این کشور و مردم خوب و هوشمند آن نیست. عمده جریان ها، ضمن بهره برداری حداکثری از منافع و منابع ملی، مانع فعالیت و خلاقیت انسان های مستقل، دلسوز و نواندیش می شوند. علی رغم هزینه کردن بودجه های میلیاردی، ظهور و استمرار پدیده های زنجیره ای و مشکل زا، پایانی ندارد و هر روز بر پیچیدگی آن ها افزوده می شود. در میان علل گوناگون برای وضعیت بی ثبات اجتماعی، روانی، اقتصادی و فرهنگی کشور، اعتبار دادن به احزاب و نهادینه کردن جریان های فکری فعال سیاسی برای شرکت در مدیریت و اجرای سیاست ها و نیز پاسخگویی سریعترو کم هزینه تر به مردم، بسیار ضروری است.

متن کامل این یادداشت را اینجا بخوانید.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 743583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =