ناندرا مودی نخست وزیر هند در اجلاس مجمع جهانی اقتصاد در داوس سوییس گفت:«حمایت کشورها از تولید داخلی رو به افزایش است و جهانی شدن درخشش خود را از دست می دهد، با این حال هند تجارت آزاد را اساس خود قرار داده است.»

به گزارش خبرآنلاین به نقل از رویترز، مودی که در راس یک هیات بزرگ از تجار و نمایندگان بخش خصوصی این کشور به داووس سفر کرده، اولین نخست وزیر هند در 21 سال گذشته است که در این اجلاس شرکت کرده است.سفری که هدفش نمایشی از قدرت اقتصادی و پتانسیل های بالای رشد این کشور در شاخص های جهانی است.

نظرات او بر پایه افزایش موانع تجاری است که پیش از این دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا درباره آن سخن گفته بود و روی سخن نخست وزیر هند حمایت ازسیاست های داخلی این کشور در مقابل بزرگترین اقتصاد جهان است.

مودی در سخنرانی افتتاحیه مجمع جهانی اقتصاد گفت:«به جای جهانی شدن،محافظه کاری افزایش یافته است؛کشورها آرزوی خود را نجات از جهانی شدن و تغییر جریان جهانی شدن می دانند.»

او اضافه کرد:«نتیجه این دیدگاه این است که ما شاهد انواع جدیدی از موانع تعرفه ای و غیر تعرفه ای هستیم.مذاکرات تجارت دوجانبه و چندجانبه متوقف شده است.»

به گفته نخست وزیر هند،سرمایه گذاری های مالی خارجی کاهش یافته و زنجیره تامین مالی جهانی نیز رو به کاهش است.

از زمانی که ترامپ رییس جمهور آمریکا سیاست «اول آمریکا» را برای افزایش سرمایه گذاری در این کشور در دستور کار قرارداده، این سیاست رشد اقتصادهای نوظهوری مثل هند را تحت تاثیر قرار داده است.

ترامپ در جریان مبارزات انتخابات 2016 آمریکا جهانی سازی را متهم کرد که سبب شده ساختار اقتصاد آمریکا از بین برود، زیرا شرکت ها به دنبال کاهش هزینه های تولید،کسب و کار را به کشورهای دیگر از جمله مکزیک انتقال داده اند.

مودی همچنین گفت که تغییرات آب و هوایی تهدید بزرگی برای جهان است،اما جهانی برای مقابله با آن به توافق نرسیده است. او گفته که هر کسی می خواهد میزان کربن را کاهش دهد، اما کشورهای ثروتمند جهان آماده کمک به اقتصاد کشورهای توسعه یافته نیست.

هند یکی از سریعترین رشدها را در اقتصاد جهانی دارد،رشدی که سبب شده این کشور یکی از کشورهای آلوده در جهان قرار دهد.با این حال نخست وزیر این کشور می گوید که با افتخار برای کمک به پاک کردن محیط زیست تعهد می دهد،هرچند که ترامپ از کنفرانس پاریس  خارج شده است.

 

3535

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748717

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • مهرشاد A1 ۱۸:۳۲ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 0
    ظریف یا روحانی امسال چرا داووس نرفتند؟