کریم انصاری‌فرد مهاجم تیم ملی، به قولی که داده بود وفا کرد. در روزهای اولی که او به لیگ یونان رفت، مدام یک جمله را تکرار می‌کرد: «به اینجا آمده‌ام تا طوری بازی کنم که بعد از من راه باز شود و ایرانی‌های دیگری هم بتوانند بیایند.»

روزنامه خبرورزشی نوشت: حالا کارلوس کی‌روش باید قدردان کریم باشد چون به بین‌المللی شدن تیم او کمک زیادی کرد. انصاری‌فرد در سال ۲۰۱۵ در حالی اوساسونا را ترک کرد که همه می‌گفتند یک بازنده کامل بوده و منتظر بودند تا به یک تیم ایرانی ملحق شود و چند سالی بازی کند و مثل یک فوتبالیست معمولی برای همیشه خداحافظی کند. انصاری‌فرد ولی بی‌توجه به همه این حرف‌ها، تصمیمی گرفت که خودش دوست داشت. او تنها یک حرف داشت: «می‌گویند من در اوساسونا خوب نبودم. ببخشید مگر فرصت بازی داشتم که خودم را نشان دهم؟ همان اول گفتند آماده نیستم و باید چند هفته بدنسازی کنم. اصلاً به من فرصت ندادند که بدرخشم...»

تغییر در زندگی کریم
کریم به یونان مثل یک شانس جدید نگاه می‌کرد و روی هوا این شانس را زد. او به باشگاهی رفت که همه رفیق بودند تا همبازی: «جو پانیانیوس فوق‌‌العاده بود و همان روزهای اول مدیر باشگاه به من گفت ما اینجا ستاره می‌سازیم و به تیم‌های بزرگ می‌فرستیم. هدف‌مان این است که تو را به یک باشگاه بزرگ ترانسفر کنیم.» کریم تصمیم گرفت زندگی خود را تغییر دهد. او تک و تنها در یونان بود اما همین که می‌توانست به انگلیسی صحبت کند، خیلی از مشکلات رفته رفته حل شد. گرفتن رابطه نزدیک با بعضی بازیکنان تیم و همین‌طور تغییر در رژیم غذایی و برنامه تمرینی، ناگهان بدن انصاری‌فرد را تراش داد. چند ماه بعد وقتی در اردوی تیم ملی آفتابی شد، دوستان نزدیکش می‌گفتند چه اتفاقی برای او افتاد که چنین عضلاتی برای خود درست کرده است؟ انصاری‌فرد برنج را به طور کامل حذف کرد. غذاهای چرب هم مثل گذشته در برنامه غذایی او جا نداشتند. شکر برای همیشه از زندگی‌‌اش حذف شد و در مدت زمان کوتاهی توانست بدنی آماده داشته باشد و در زمین ۹۰ دقیقه بجنگد.

بهترین تصمیم انصاری‌فرد
بی‌شک بهترین تصمیمی که انصاری‌فرد در یونان گرفت، کار با مربی بدنساز تیم ملی یونان بود. او به واسطه یکی از بازیکنان مطرح پانیونیوس با مربی بدنساز تیم ملی این کشور آشنا شد و در واقع او بود که برنامه‌های تمرینی کریم را تاحدود زیادی تغییر داد و به صورت تلفنی مدام با این بازیکن در ارتباط بود که درباره رژیم غذایی هم نکات لازم را به او بگوید. تغییر اساسی در وضعیت بدنی انصاری‌فرد رفته رفته مشخص شد. او در همان نیم‌فصل اول با حمایت سرمربی و همین‌طور همبازیانش توانست در زمین بازی هم خوش‌بدرخشد و از همان نیم‌فصل اول المپیاکوس را مشتری خود کند.

مهره فیکس کی‌روش
انصاری‌فرد آرزوهای بزرگی هم در تیم ملی داشت. او در دوران حضور در اوساسونا، روزهای تلخی را در تیم ملی سپری می‌کرد و حتی انتقادهای زیادی از عملکردش شد. مثلاً وقتی در بازی دوستانه با شیلی به میدان رفت، پر اشتباه بود. کم‌کم درخشش در یونان، وضعیت او در تیم ملی را هم سر و سامان داد. انصاری‌فرد هر چند نیمکت‌نشین سردار بود ولی امید داشت بتواند به ترکیب برسد و در بازی‌های اخیر ایران، تبدیل به مهره‌ای ثابت برای کارلوس کی‌روش شده است. او دوست دارد شانس بازی در جام جهانی‌ را برای دومین بار به دست بیاورد و با گلزنی در این جام، به افتخار بزرگی در زندگی‌‌اش برسد. او انگیزه زیادی برای رقم زدن این اتفاق دارد و این روزها هم مثل دو سال گذشته، تنها و تنها تمرکزش را روی فوتبال گذاشته و از همه حواشی به دور است.

کی‌روش ممنون‌دار کریم
کریم به آرزوهایی که در روزهای اول حضور در یونان داشت رسید: «آرزو دارم بازیکنان ایرانی دیگری هم به یونان بیایند.» او خط‌شکن شد. در همان سال اول اینقدر خوش درخشید که توانست زمینه‌ساز حضور مسعود شجاعی در پانیونیوس باشد. کریم امسال هم نقش مهمی در حضور احسان حاج‌صفی در المپیاکوس داشت. البته نباید از رابطه نزدیک محمودرضا فاضلی مدیر برنامه‌های این بازیکن هم گذشت. کارلوس کی‌روش هم به شدت از انصاری‌فرد راضی است و هیچ‌گاه نقش او در بین‌المللی شدن تیمش را کتمان نمی‌کند. کارلوس همواره اصرار دارد بازیکنان به اروپا بروند و کریم کمک کرد دو بازیکن تیم ملی راهی یونان شوند. چندی قبل بازیکنان تیم ملی با کریم شوخی می‌کردند و آن جمله معروف در فضای مجازی را می‌گفتند ولی حالا می‌توان با قدرت گفت به خدا کریم مسلمان است!

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 748744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 15 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام CA ۱۸:۰۳ - ۱۳۹۶/۱۱/۰۳
    0 1
    قبل از شما ایرانی ها اونجا بودن خوب هم بازی کردن.