تسنیم نوشت:معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی استان ایلام گفت: از هر ۱۰۰ هزار نفر در ایلام ۱۲۲ نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند

 راضی ناصری فر در جلسه کارگروه تخصصی بانوان و خانواده اظهار کرد: بدون تردید سبک زندگی از جمله عواملی است که در پیشگیری از ابتلا به بسیاری از انواع سرطان‌‌ها نقش بسیار مهمی دارد.

وی تاکید کرد: بسیاری از پزشکان بر این باورند بسیاری از عوامل ناشی از شیوه‌های مبتنی بر سبک زندگی شهرنشینی در دهه‌های اخیر را باید در فهرست عوامل تأثیرگذار در ابتلا به انواع سرطان‌‌ها ثبت کرد.

معاون دانشگاه علوم پزشکی ایلام گفت: سبک زندگی، عدم تحرک، شهرنشینی، مصرف فست‌فود‌هابا که با روغن و در درجه حرارت‌های بسیار بالا طبخ می‌شوند از عوامل انتشار و ابتلا به سرطان هستند که در سبک زندگی مورد تجدید نظر قرار گیرد.

وی با اشاره به طبخ غذا در چنین شرایطی به تولید مواد و ترکیبات سمی منجر می‌شود گفت: با این‌گونه طبخ غذا دستگاه گوارش را در معرض خطر جدی قرار می‌گیرد و می‌تواند زمینه‌ساز ابتلا به سرطان‌های سیستم گوارش باشد.

ناصری ضمن اعلام کاهش بیماری‌های واگیر در استان ایلام گفت: از هر 100 هزار نفر در ایلام 122 نفر به بیماری سرطان مبتلا هستند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 742639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 1 =