تسنیم نوشت:وزیر راه و شهرسازی با بیان این‌که بانک مسکن در برخی جاها ماهیت خود را از دست داد، گفت:‌نیازی به این تعداد شعب بانک مسکن نیست و باید ۲۰ درصد آنها طی دوره ۱۰ ساله کاهش یابد.

عباس آخوندی با بیان این‌که بانک مسکن به جای آنکه به سمت توسعه ای شدن برود به بانک تخصصی تبدیل شد و ماهیت خود را در جاهایی از دست داد، اظهار کرد: تلاش داشتیم تا بانک مسکن را بانک توسعه‌ای کنیم اما در عمل پشتیبانی خاصی از این اقدام موثر در نظام بانکی صورت نگرفت.

وی با بیان این‌که برای توسعه‌ای شدن بانک مسکن دو ابزار نیاز بود، افزود: یکی از آنها افزایش سرمایه بانک بود، در این مورد پیشنهاد کردم خبطی که در بحث تامین اعتبار طرح مهر از طریق افزایش پایه پولی صورت گرفته و آثار منفی‌اش را گذاشته باید به فرصت تبدیل شود.

وی تصریح کرد: پیشنهادم در مهر سال 92 این بود که تمام رقم تامین اعتبار طرح مهر به افزایش تبدیل سرمایه بانک‌ مسکن شود و آن خط اعتباری به عنوان بدهی دولت و بدهی بانک‌مسکن به بانک‌مرکزی در نظر گرفته شود. سرمایه بانک مسکن 8000 میلیارد تومان و به مفهوم 2 هزار میلیارد دلار ( 2 میلیارد دلار درست است) سرمایه است. یقینا این سرمایه برای مسکن، سرمایه اندکی است.

وی افزود: اگر بخش مسکن بخواهد با سیکل رکود مبارزه کند نیاز به بانک مسکنی داریم که 10 میلیارد دلارسرمایه داشته باشد تا با این سرمایه بتواند وارد بازار شود و آن را به رونق وا دارد.

وزیر راه و شهرسازی افزود: نیازی به این تعداد شعب بانک مسکن نیست و باید 20 درصد آنها طی دوره 10 ساله کاهش یابد.

 

35224

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 4
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۱:۴۰ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    2 4
    بجاش برای تامین بودجه موسسه مالی بزنید.
  • بی نام A1 ۱۶:۰۸ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    6 0
    این اتفاق به زودی برای اغلب بانکها به ناچار خواهد افتاد.
  • مینا A1 ۱۶:۲۵ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    7 0
    بله بانک مسکن یکی از رکوردران تعداد شعبه هست. پل این شعب می تواند سرمایه درگردش بانک راتامین کندو شعب فیزیکی دیگر توجیه عقلی واقتصادی ندارند.
  • بی نام A1 ۲۱:۴۶ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
    8 0
    وقتی بازار مسکن رونق نمیگیره همون بهتر که شعب بانک مسکن کمتر بشه