نسیم آنلاین نوشت:

علی جنتی در جمع خبرنگاران گفت: کسانی که نسبت به انقلاب بی تفاوت هستند یا مخالف انقلاب هستند و فعالیت می کنند قطعا از حمایت ما برخوردار نیستند

وزیر ارشاد در حاشیه اولین اجلاس سراسری مدیران کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان ها در جمع خبرنگاران در خصوص تفکیک جنسیتی و مسائلی که در این خصوص اتفاق افتاده است: دولت مخالف این گونه تفکیک جنسیتی است، مثلا کنسرت هایی که برگزار می شود بگوییم یک روز آقایان بروند و یک روز خانم ها، یا در خصوص نمایش فیلم ها این مساله را عنوان کنیم.

او گفت: ما در استان ها، آموزش هایی را داریم که به تعبیر بعضی از دوستان باید مربی ها تفکیک جنسیتی شوند اما ما در استان ها آنقدر نیرو نداریم و این مساله درکل به تفکیک خانواده ها می انجامد و ما خانواده ها را محروم می کنیم که برنامه های فرهنگی هنری را با هم ببینند.

جنتی ادامه داد: ممکن است در ادارات جاهایی ضرورت داشته باشد و امکانات لازم هم وجود داشته باشد که خانم ها در اتاقی جداگانه به پاسخگویی خانم ها بپردازند ولی در فعالیت های فرهنگی نمی توانیم چنین تفکیکی را قائل شویم.

وزیر ارشاد در پاسخ به سوالی مبنی بر این که شما همواره تاکید داشته اید که هنرمندان فعال فرهنگی جبهه انقلاب را حمایت می کنید اما هنرمندانی که از امکانات دولت استفاده می کنند برخی از آنها، در ضدیت با نظام قرار دارند، رویکرد شما در این زمینه چیست؟ گفت: سیاست ما کاملا روشن است، کسانی که نسبت به انقلاب بی تفاوت هستند یا مخالف انقلاب هستند و فعالیت می کنند قطعا از حمایت ما برخوردار نیستند البته اگر در چارچوب قانون فعالیت کنند قضیه متفاوت است اما در کل مورد حمایت ما محسوب نمی شوند؛ کسی که با انقلاب رابطه ای ندارد و یک فیلمی می سازد وقتی فیلمش را نگاه می کنیم می بینیم که با معیارهای ما منافاتی ندارد و امکان نمایش آن هم فراهم است اما زمانی هست که ما در ساخت فیلمی مشارکت می کنیم و سهمی از خودمان را در آن فیلم قائل می شویم در مورد این گونه افراد و این گونه فیلم ها هیچ گونه کمک مادی نمی کنیم.

جنتی همچنین در خصوص نظارت بر فرم و اجرای تئاترها گفت: آخرین تئاتری که دیدم تئاتر سقراط بود اما در خصوص اجرا و نظارت ارشاد گاهی ملاحظاتی بوده است و کسانی که نمایش را اجرا می کردند بر خلاف آن چه در نمایش نامه تصویب شده بود عمل می شد و یا دیالوگ هایی غیر از آنچه که بود گفته می شد، ما مواردی با تخلف رو برو بودیم و با آنها نیز برخورد کردیم.

 

23231

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 369228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 14 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 5
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۰۸:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 0
    والا. اینها بنیان خانواده را از هم پاشیده اند. زن و شوهر، مادر و پسر، پدر و دختر در کنار هم نمی تونن تفریح کنن.
  • بی نام IR ۰۸:۴۸ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    3 2
    کافر همه را به چشم خیش پندارد
  • بی نام A1 ۰۹:۴۴ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    2 13
    بخاطر همین درک بالای شماست که مردم دوستتان دارند موفق باشیدوزیر باکفایت فرهنگ جمهوری اسلامی ایران به اون دسته از افراطیون بگویم با افراطی گری نمیتوان انقلاب را به مردم جهان فهماند
  • ashkan A1 ۱۱:۱۵ - ۱۳۹۳/۰۵/۱۹
    9 2
    دیوانه ای به نام قالیباف سنگی در چاه انداخته و حالا هیچ عاقلی نمی تواند آن را از چاه بیرون آورد. پیاده رو ها را هم جداسازی کنید. تاکسی ها یادتان نرود آخر اتوبوس ها جداسازی شدند. هواپیماها هم همینطور که وقتی مانند 140 سقوط کرد جمع آوری اجساد راحت تر باشد. رستوران ها و کافی شاپ ها فراموش نشود که معرف زندگی تجمل گرا هستند و سرمایه داری. جداسازی در فبرستان هم بد نیست. خانم ها یک قطعه آقایان قطعه ای دیگر. راستی از قبرستان گفتم. آیا افرادی چون قالیباف و مانند آن ها به یاد روز رفتن هستند؟
    • فرناز IR ۱۰:۲۷ - ۱۳۹۳/۰۵/۲۷
      0 1
      اشکان خیییییییلی جالب بود حرفات...هوارهوارتا مثبت....