۰ نفر
۱۸ تیر ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۵
پرواز به تاریکی با افشین هاشمی

نمایشنامه «پرواز به تاریکی» نوشته افشین هاشمی به دو زبان فارسی و انگلیسی منتشر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، افشین هاشمی، بازیگر سینما، تئاتر و تلویزیون که نمایشنامه «پرواز به تاریکی» را قرار است از سوی انتشارات افراز منتشر کند، گفت‌: این نمایشنامه بر اساس برگردانِ مرحوم هوشنگ حسامی از نمایشنامه «عقابی با دوسر» اثر ژان کوکتو و با بهره گیری از بعضی شعرهای شاعران معاصر جهان (منتشرشده در کتاب «تو مشغول مردنت بودی» برگردان محمدرضا فرزاد) نوشته شده است.

هاشمی درخصوص مضمون اثر بیان کرد‌: «پرواز به تاریکی» قصه روزهایی از زندگیِ زنی است که شاه از او خواستگاری کرده است. در شبی بارانی، یک مبارزِ گریخته از دستِ مأموران به عمارتِ او می‌آید و...

وی در معرفی این اثر افزود: خیالِ این نمایش بین فروردین سال ۱۳۳۷ و آبان ۱۳۳۸ یعنی در بازه زمانی جدایی شاه از ثریا و پیش از ازدواج با فرح می گذرد.

هاشمی درباره پیشینه این نمایشنامه نیز خاطرنشان کرد‌: این اثر یک بار اسفند سال ۱۳۸۳ در تالار ارشاد آبادان نمایشنامه‌خوانی شد و در سال ۱۳۹۰ بنیاد ادبیات نمایشی این متن را به عنوان متن برگزیده سال انتخاب کرد. سپس در تابستان سال گذشته در تماشاخانه آو به صحنه رفت.

«پرواز به تاریکی» در ۱۲۸ صفحه با قیمت ۷۷۰۰ تومان روانه بازار خواهد شد.

 

6060

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 364503

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام GB ۱۴:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
    1 0
    خداييش مهندسي شيمي كجا تئاتر كجا؟ موفق باشيد مهندس
    • بی نام A1 ۱۷:۵۸ - ۱۳۹۳/۰۴/۱۸
      0 0
      دوست عزیز : مهندسیشو واسه دل مادرش گرفته و خودش عشق هنر داره چه اشکالی داره ... افشین هاشمی پسر خوبیه اگر اذیتش نکنن و بذارند بکارش ادامه بده