یکی از اقدامات کادر فنی پرسپولیس در ابتدای فصل جذب دو دروازه‌بان همسطح بود و همین مساله فشار زیادی بر تیم در هنگام انتخاب گلر اول به وجود آورد.


كاوه علي‌ اسماعيلي: نيلسون در فصل گذشته، بدون اينكه رقيبي را پشت ‌سر خود ببيند توانست بهترين آمار يك گلر در ادوار ليگ‌ برتر را رقم بزند اما به يك‌باره باشگاه به دستور علي دايي دست به خريد سوشا مكاني زد و سوشا كه گلر تيم قهرمان يعني فولاد بود، به سرعت پيشنهاد استقلال را رد كرد تا راهي اردوي سرخ‌ها شود. از همان روز، رفاقت‌هاي آشكار و جنگ‌هاي پنهاني شروع شد. 

تمرين در فرانسه، نيمكت‌نشيني در تهران

در اولين بازي فصل، سوشا درون دروازه پرسپوليس ايستاد و اين در حالي است كه نيلسون به خاطر بيماري همسرش خيلي دير به تمرينات سرخپوشان اضافه شد البته نيلسون مي‌گفت در فرانسه بدنسازي و تمرين مي‌كند ولي در تهران نيمكت‌نشين شد تا از بد حادثه، سوشا در ديدار اول مقابل نفت تهران گل به خودي بزند.


سوشا لژيونر مي‌شود


بعد از آن ماجرا، سوشا نيمكت‌نشين شد و نيلسون به تركيب برگشت البته از قبل نيز برخي از اعضاي كادر فني در مصاحبه‌هاي‌شان تأكيد مي‌كردند مكاني گلر اول پرسپوليس خواهد بود و نيلسون با تجربه‌اي كه دارد، در كنار سوشا قرار مي‌گيرد ولي آن گل به خودي، بازي را عوض كرد. نيلسون به بازي‌ها برگشت و اتفاقاً در ديدار با فولاد، دو گل خورد ولي درون دروازه ماند چون انصافاً عملكرد خوبي داشت وگرنه ممكن بود پرسپوليس مقابل فولاد شش‌تايي شود! بعد از همان بازي، سوشا بهانه‌‌گيري را شروع كرد و گفت: مي‌خواهم لژيونر شوم.


رفاقت‌هاي آشكار


رفاقت‌هاي سوشا و نيلسون از همان ابتداي فصل شروع شد. آنها انگار دو رفيق قديمي بودند كه بعد از سال‌ها يكديگر را پيدا كرده‌اند، به قدري صميمي نشان دادند كه آدم به اشتباه مي‌افتاد! هر دو نفر، در مصاحبه‌هاي‌شان نيز مدام از يكديگر تعريف مي‌كردند تا ثابت شود رفاقت‌شان تاريخي است ولي با اين حال، مي‌توانستيم متوجه برخي تحركات در اين رفاقت باشيم.


بدشانسي‌هاي سوشا


در ديدار مقابل صباي قم، علي دايي به يك‌باره نيلسون را نيمكت‌نشين كرد و به سوشا بازي داد. مكاني در آن بازي شرايط خوبي داشت و سرخپوشان بازي را بردند اما در ديدار مقابل تراكتورسازي باز هم يك گل به خودي زد البته اين مسئله را بايد به پاي بدشانسي‌هاي سوشا بنويسيم چون اين بازيكن در پرسپوليس نتوانست روي شانس را ببيند.


انفجار در باشگاه


او يكي از تغييرات تركيب اصلي پس از تغييرات كادر مديريتي و كادر فني پرسپوليس بود. همين امر، سوشا را به مرز انفجار رساند تا پس از بازي، با طعنه‌هايي سنگين عليه درخشان و نيمكت‌نشيني‌‌اش موضع بگيرد. سوشا حتي اين را گفت كه در پرسپوليس، هيچ ديواري از او كوتاه‌تر نيست. شايد دروازه‌بان آينده‌دار كشورمان نيز قرباني شد، قرباني انفجار يك‌باره در باشگاه پرسپوليس.


شايعات عجيب


بازي با راه‌آهن در هفته نهم، سوشا را به دروازه پرسپوليس برگرداند. معماي سنگر سرخپوشان البته با اين تغيير حل نشد اما موضوع عجيب‌تر، شايعاتي بود كه براي نيلسون ساختند. با اينكه او هيچ رفتار معترضانه‌اي نداشت ولي برخي اخبار، حاكي از قهر اين دروازه‌بان از پرسپوليس بود. اين شايعات، آنقدر عجيب بود كه مي‌توانست شروع يك اختلاف باشد ولي حرفه‌اي‌گري‌هاي نيلسون اين اجازه را نداد.


شايد يك بازي درميان


حالا انتخاب بين سوشا و نيلسون براي درخشان بزرگ‌ترين معضل ممكن است. او هرقدر كه در خط هافبك و حمله با فقر بازيكن مؤثر مواجه است، درون دروازه نمي‌تواند به راحتي انتخاب داشته باشد. اين شايعه جالبي است، گفته مي‌شود درخشان شايد به اين دو دروازه‌بان به صورت يك بازي درميان ميدان بدهد البته خودش مي‌گويد فعلاً تصميم قاطعي راجع به پست دروازه‌باني در پرسپوليس نگرفته است. نادر باقري مربي گلرهاي تيم نيز مي‌گويد فقط وظيفه‌‌اش آماده ساختن گلرهاست نه انتخاب نفر اول براي تركيب چون اين انتخاب را درخشان برعهده دارد.


شايعه‌اي جديد‌؛ رحمان مي‌‌آيد سوشا رفتني است


و اما آخرين شايعه نيز در نوع خود جالب است. ديروز شنيديم احتمال انتقال سوشا به باشگاه سپاهان اصفهان وجود دارد. اين بازيكن در فصل قبل گلر فولاد بود و زير نظر حسين فركي و احمد سجادي كار مي‌كرد و در پايان فصل و بعد از قهرماني فولاد، مصاحبه مهمي انجام داد و گفت: فصل آينده جايي مي‌روم كه سرمربي‌‌اش فركي باشد و مربي گلرهايش سجادي. حالا كه فركي بعد از مدتي استراحت به سپاهان پيوسته، شايعه حضور سوشا در اين باشگاه اصفهاني شنيده مي‌شود به خصوص حالا كه سپاهان با مشكل بزرگي به نام دروازه‌بان مواجه است البته آنجا، شهاب گردان عملكرد خوبي داشته ولي گاهي باز هم كارنامه‌‌اش مورد انتقاد قرار دارد. جالب اينكه شايعات، حتي انتقال اين بازيكن به سپاهان را نيز كاناليزه كرده و شنيديم احتمال اينكه جاي سوشا مكاني با رحمان احمدي گلر ذخيره سپاهان عوض شود، بسيار زياد است. سوشا به سپاهان برود و رحمان به پرسپوليس برگردد. اين شايعات البته به سود نيلسون است و شايد براي سوشا كه دلش مي‌خواست دوباره با فركي كار كند هم منفعت‌هايي در پي داشته باشد.

 

 

252 41

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376839

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =