قطب صنعتی کشور تنها یک واحد نمونه ملی در بخش دام و طیور دارد

استان اصفهان از نظر تولید پروتئین گوشت مرغ، گوشت بوقلمون، گوشت شتر مرغ، شیر، تخم مرغ و عسل از استان های برتر کشور محسوب می شود اما در همایش ملی روز دامپزشکی که واحد های نمونه ی ملی در بخش های مختلف معرفی می شوند تنها شرکت سپاهان دانه پارسیان از استان اصفهان در بخش مکمل سازی خوراک دام وطیور به عنوان واحد نمونه ملی معرفی شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، حمیدرضا قلمکاری با اشاره به موفقیت های پی در پی این شرکت در سطح استانی و ملی اظهار داشت: توجه شرکت سپاهان دانه پارسیان به چهار موضوع مغز افزار ، دانش افزار ، سخت افزار و نرم افزار از مهمترین دلایل پیشرفت این شرکت است.

وی مغز افزار ها را سرمایه های والای انسانی در یک واحد اقتصادی توصیف و اضافه کرد: در عرصه جهانی نیازمند یک سیستم مدیریت فناوری اطلاعات مقتدر هستیم که این نیاز تنها با توجه به دانش افزارها ،سخت افزار ها و نرم افزارها محقق می شود.

قلمکاری نگاه دانش بنیان و ایجاد زیرساخت های مدرن را از دیگر الزامات برای توسعه ی یک واحد اقتصادی دانست و ادامه داد : بر اساس مولفه های اقتصاد مقاومتی یک واحد اقتصادی باید درونزا و برونگر باشد و از مفاهیمی همچون سود محوری، سرمایه سالاری و تکاثر گرایی دوری کند و این درست همان نکته ای است که ما در شرکت سپاهان دانه  پارسیان آن را مد نظر قرار داده ایم.

 قلمکاری در ادامه نشر دانش و کارتیمی را از بارزترین ویژگی های شرکت سپاهان دانه پارسیان دانست و تصریح کرد : دنیای حاضر، دنیای دانش و فناوری است و پیشرفت هر کشوری مستلزم همسویی و همراهی با این پیچیدگی ها و فناوری ها است ، به همین دلیل رسیدن به توسعه پایدار نیازمند آگاهی هوشمندانه هر جامعه ای از توانایی ها، محدودیتها و فرصتهای خود است.

البته آنچه حمیدرضا قلمکاری در خصوص دلایل موفقیت شرکت سپاهان دانه ی پارسیان در این مصاحبه عنوان می کرد پیش از این نیز از زبان آرتاشس تومانیان سفیر ارمنستان و پس از بازدید وی از این شرکت بیان شده بود.

تحت تاثیر قرار گرفتن آرتاشس تومانیان نسبت به شرکت سپاهان دانه ی پارسیان به حدی بود که وی بلافاصله پس از بازدید خواستار افزایش همکاری ها و تولید مشترک بین این شرکت و کشور ارمنستان در زمینه تولید خوراک دام و طیور شد.

 الگو گرفتن از شرکتهایی نظیر سپاهان دانه ی پارسیان و توجه به تحولات روز دنیا در حیطه ی فناوری و همچنین مدیریت صحیح بر اساس اطلاعات موثق نرم افزاری از مهمترین دلایل موفقیت واحدهای اقتصادی است و تنها عمل به این نسخه است که می تواند جایگاه واحد های مرتبط با دام و طیور اصفهان را در سطح ملی ارتقاء دهد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718353

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 5 =