«خبرجنوب» نوشت: شمارش معکوس برای پایان کار شورای چهارم شیراز در حالی آغاز شده که به گفته بسیاری از شهروندان و صاحب نظران حوزه شهری بسیاری از شعارهای انتخاباتی اعضای آن با عملکرد شورا و خروجی آن همخوانی نداشته است و عملاً از چکیده کارکرد این شورا انبوهی شعار عملی نشده بر جا مانده است و دیگر هیچ. در این بین برخی از منتخبین پنجمین دوره از شورای شهر شیراز روی این نارسایی ها دست گذاشته و با تاکید بر عمل گرایی به بیان راه های برون رفت از این رکود و شعار زدگی پرداخته اند.

اولويت نخست شوراي پنجم؛ حفظ هويت فرهنگي شيراز
احمد رضا دستغيب، توجه بيش از حد شوراي چهارم شيراز به ساخت و سازهاي بي رويه را مورد نقد قرار داد و گفت: اولويت نخست شوراي پنجم، حفظ هويت فرهنگي اين كلانشهر است. عضو منتخب پنجمين شوراي اسلامي شهر شيراز بر فرهنگ و حقوق شهروندي تاكيد كرد و افزود: قانون مداري و مردم داري بايد در اولويت برنامه هاي شوراي پنجم باشد. وي در نظر گرفتن حقوق شهروندي در تصويب هر پروژه را ضروري عنوان كرد و توجه به زيرساخت هاي فرهنگي، هنري و اجتماعي در شوراي چهارم را ضعيف قلمداد كرد.
تفكيك حيطه اختيارات شورا و شهرداري در اولويت برنامه هاي شوراي پنجم
دكتر ليلا دودمان، عضو شوراي پنجم شهر شيراز، ادغام مسئوليت ها و وظايف شوراي شهر با شهرداري را يكي از مشكلات شوراي چهارم اين كلانشهر عنوان كرد و گفت: تفكيك حيطه اختيارات شورا و شهرداري، بسياري از مسائل را حل مي كند. وي سياست گذاري، نظارت و برنامه ريزي صحيح را در گرو همدلي و همبستگي اعضاي جديد شوراي شهر شيراز دانست و بر اولويت بخشي سلامت عمومي و رواني جامعه تاكيد كرد. دودمان عملكرد شوراي چهارم شيراز در حل معضل ترافيك، ايجاد درآمدهاي پايدار و تقويت پتانسيل هاي فرهنگي را ضعيف قلمداد كرد و ابراز داشت: رفع نارسايي هاي شوراي پيشين بايد در صدر برنامه هاي شوراي پنجم قرار گيرد.
شوراي پنجم بايد در حد و اندازه شهر بهار نارنج باشد
عبدالرزاق موسوي، عضو منتخب شوراي پنجم شهر شيراز با اشاره به مشكلات ساختاري شوراي چهارم بر تفكيك وظايف شورا و شهرداري شيراز تاكيد كرد. موسوي تلاش در راستاي ارتقاي شأن پارلمان محلي پنجم شيراز، شهر بهارنارنج با توجه به ظرفيت هايي كه قانون پيش بيني نموده را ضروري عنوان کرد و گفت: شوراي چهارم از همه پتانسيل ها براي پيشرفت شهر استفاده نكرده است.
وي با اشاره به جايگاه شهر شيراز، ظهور شورايي در حد و اندازه اين كلانشهر را لازم دانست و ابراز داشت: تقويت كميسيون هاي شورا، بهره گيري از چهره هاي نخبه علمي و كارشناسي و استفاده از تجارب و توان نهادهاي مدني و دستگاه هاي اجرايي، شوراي جديد را توانمند و كارآمدتر از شوراي چهارم خواهد كرد.
شوراي چهارم در جذب درآمدهاي پايدار، ناكارآمد بوده است
نوذر امامي، عضو منتخب شوراي پنجم شهر شيراز عدم نظارت و شفافيت شوراي چهارم را نقد كرد و گفت: بسياري از راهكارهاي اين پارلمان در رفع ترافيك، جذب درآمدهاي پايدار و مسائل فرهنگي، ناكارآمد بوده است.
امامي توجه شوراي چهارم به مسائل فرهنگي را ضعيف قلمداد كرد و ابراز داشت: اهميت دادن شوراي پنجم به مسائلي همچون تئاتر، ورزش و موسيقي ضروري است.وي با اشاره به عملكرد ضعيف شوراي چهارم شيراز در توسعه گردشگري، گسترش فضاي سبز و توريسم درماني بر حفظ باغات قصردشت با مشاركت مالكين و ايجاد پارك هاي محله اي جهت دسترسي آسان و ارزان مردم تاكيد كرد.
توزيع عادلانه خدمات شهري در شوراي پنجم
سولماز دهقاني، عضو منتخب شوراي پنجم كلانشهر شيراز با بيان اين كه شهرداري در شوراي چهارم به نهادي صرفاً عمراني تبديل شده است گفت: متاسفانه در پارلمان محلي چهارم، تمام بودجه ها به سمت ساخت و سازهاي بي رويه رفت و احداث بسياري از پل ها و تقاطع ها در حل بسياري از معضلات شهري، ناكارآمد بود. دهقاني با تاكيد بر كاركرد فرهنگي و اجتماعي شورا و شهرداري شيراز، توسعه فرهنگي اين كلانشهر را ضعيف قلمداد كرد و افزود: اگر بودجه هاي قابل توجه كميسيون فرهنگي شورا به درستي مديريت شده بود، شاهد تغييرات مثبت در اين حوزه بوديم. وي با اشاره به كمبود سالن هاي سينما و تئاتر در شهر شيراز، توزيع نا مناسب خدمات شهري را گوشزد كرد و گفت: تمركز فضاهاي تفريحي و تجاري در يك بخش از شهر صحيح نيست و همه شهروندان بايد به يك اندازه از خدمات شهري بهره مند شوند. دهقاني تعامل شوراي چهارم با سازمان هاي مردم نهاد را ضعيف دانست و بر نقش موثر سمن ها به عنوان بازوهاي توانمند شورا و شهرداري در رفع بسياري از مشكلات تاكيد كرد.
ديروز رقابت، امروز رفاقت
سيروس پاك فطرت، عضو شوراي پنجم شهر شيراز، معدل شوراي چهارم را خوب ارزيابي كرد و گفت: شوراي پنجم، يك شوراي تخصصي و خدمتگزار خواهد بود.
وي با اشاره به تجارب 33 ساله خود در بخش هاي مديريت شهري، جناح بازي و سياسي كاري را مربوط به دوران قبل از رقابت دانست و بر اصل «ديروز رقابت، امروز رفاقت» تاكيد كرد. پاك فطرت مرور سنوات و مصوبات شوراي چهارم را ضروري خواند و ابراز داشت: بايد پس از ارزيابي تخصصي، برخي نقايص برطرف و بعضي مباحث نيز تقويت شود. عضو منتخب شوراي پنجم شيراز با تاكيد بر درايت و توانمندي اعضاي جديد پارلمان محلي اين كلانشهر، بررسي اولويت ها و ايجاد وحدت بين دستگاه ها را ضروري تلقي كرد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668207

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =