ایرنا نوشت: مدیر روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: گرد و غبار در اهواز به پنج برابر حد مجاز آلودگی رسید.

شهریار عسکری اظهار کرد: میزان گرد و غبار در ساعت 15 در اهواز به 832 میکروگرم بر متر مکعب رسیده است. گرد و غبار در همین زمان در شادگان نیز 698 میکروگرم بر متر مکعب است.

گرد و غبار در اهواز در حالی به وقوع پیوسته که هواشناسی خوزستان از حاکمیت سامانه بارشی از چهارشنبه خبر داده است.

ستاد بحران استانداری خوزستان نیز در اطلاعیه ای نسبت به وقوع بارندگی همراه با رعد و برق و وزش باد نسبتا شدید به ویژه در مناطق شمالی و شرقی هشدار داده است.

به دلیل بارندگی های اوایل آبان ماه گرد و غبار طی یک ماه اخیر اتفاق نیفتاده بود. آخرین توفان گرد و غبار 30 مهر بود که غلظت گرد و غبار در آبادان و خرمشهر به 15 برابر حد مجاز و در اهواز به 7.5 برابر حد مجاز رسید.

حد مجاز آلودگی 150 میکروگرم بر مترمکعب است.

هوای اهواز ناسالم و شیراز در شرایط پاک قراردارد

مرکز کنترل و پایش محیط زیست کشور اعلام کرد:هوای اهواز ناسالم، شیراز پاک و کلان شهرهای تهران، کرج، اصفهان و تبریز در شرایط سالم قرار دارد.

براساس آنچه در سایت ماهواره اروپایی Eumetsat مشاهده شده، وضعیت تحلیل گرد و غبار از ساعت هشت صبح 9 تا هشت صبح 10 آذر به دلیل پوشش ابر در حال عبور در شمال غربی و غرب کشور، در این منطقه امکان پذیر نبود.

از ساعت 15 روز گذشته گرد و غبار با غلظت کم در بیشتر نقاط بدون پوشش ابر پدیدار شد و تا نیمه شب به ویژه در بخش های کوهستانی جنوب رشته کوه زاگرس و مرکز کشور افزایش داشت، این پدیده تا صبح امروز با همان غلظت در منطقه باقی مانده است.

مجید آزادی مدیر گروه پژوهشی و هواشناسی دینامیک و هم دیدی پژوهشکده هواشناسی و علوم جو دراین باره گفت: سرعت کنونی باد در تهران 2 متر بر ثانیه (7 کیلومتر بر ساعت)، میزان دید افقی حدود 7 کیلومتر و رطوبت نسبی 44 درصد است.

وی اظهار کرد: هوای کنونی تهران رگبار باران با بیشینه دمای 16 و کمینه دمای 8 درجه سانتی گراد در 24 ساعت گذشته اعلام شده است.

آزادی گفت: هوای تهران برای 24 ساعت اول بارش پراکنده اوایل شب رگبار و رعد و برق، 24 ساعت دوم ابری در ارتفاعات بارش باران یا برف گاهی وزش باد و 24 ساعت سوم بارش پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است. هوای کنونی تهران رگبار باران، دما 13 درجه سانتیگراد و جهت باد شمال غربی گزارش شده است.

۴۷۴۷

 

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 484524

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 2 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام IR ۱۵:۲۶ - ۱۳۹۴/۰۹/۱۰
    0 0
    بیچاره اهوازی ها باز هم بارون و باز هم بارون اسیدی وقتی بارون نباشه گردوخاک بیچاره ریه هاشون