تسنیم نوشت:

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دستگاه‌های دولتی باید فضای رقابت سالم را برای فعالیت مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنند.

مهندس سیدمرتضی نبوی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گردهمایی اصناف و بازاریان، با تجلیل از نقش شهدا و جانبازان و آزادگان در جامعه امروز ایران گفت: حضور معنوی شهدا در جامعه، فتنه ۸۸ را خاموش کرد.

وی افزود: حضور معنوی شهدا در جامعه را در تمام اتفاقات نظام اسلامی در مواجهه با کفر و الحاد و نفاق، حس می‌کنیم. حتی این حس را در زندگی شخصی خودمان هم ملاحظه می‌کنیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با استناد به آیات قرآن گفت: خداوند در قرآن، بشارت داده کسانی‌که ربّ خود را خداوند بزرگ می‌دانند و در برابر مشکلات، استقامت می‌ورزند، با همراهی فرشتگان به بهشت خواهند رفت.

نبوی افزود: مقاومت مردم ما در جنگ نابرابری که یک طرف آن ایران اسلامی و طرف دیگرش اکثریت کشورهای جهان شرکت داشتند، الگویی برای مردم آزاده جهان شد و اینجا بود که از دل این الگو، حزب‌الله لبنان و در ادامه حماس به‌وجود آمدند. باریکه کوچک غزه با همین الگوبرداری طی چندین جنگ آن‌چنان بلایی بر سر ارتش ششم جهان یعنی ارتش رژیم صهیونیستی آورده که سردمداران این رژیم منحوس هنوز سردگم هستند. اگر تا دیروز مرکز مقاومت در برابر استکبار فقط ایران اسلامی بود، اکنون هلالی از مقاومت تشکیل گردیده که بسیار رسوخ‌ناپذیر است.

وی در ادامه با اشاره به مسائل جاری در کشور اظهار داشت: بحمدالله کشور در یک آرامش نسبی به سر می‌برد و آنچه که از شواهد و قراین پیداست توانستیم در مباحث سیاسی، نظامی و تا حدودی فرهنگی به موفقیت‌هایی دست یابیم.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: اما پاشنه آشیل فعلی کشور ما، مسئله اقتصادی است. رهبر معظم انقلاب اسلامی به همین دلیل و با توجه به آن بینش الهی و کارشناسانه خود، اقتصاد مقاومتی را مطرح فرمودند. اقتصاد مقاومتی به این معنی است که در صورت ایجاد بحران توسط دشمن، بتوانیم اقتصاد کشور را به‌صورت خودکفا اداره نماییم و آسیب نبینیم.

نبوی افزود: اقتصاد مقاوم هم اقتصادی است که در صورت وجود بحران‌ها و تحریم‌ها همیشه پایدار بماند. ظرفیت اقتصادی کشور ما با توجه به شرایط جمعیتی و اقلیمی و همچنین ژئوپلتیکی بسیار بالا است. اگر بتوانیم با تدبیر این نقطه ضعف را به قدرت تبدیل نماییم، می‌توانیم در سال ۱۴۰۴ به آنچه مدنظر مقام معظم رهبری در سند چشم‌انداز است، دست یابیم.

وی با اشاره به این‌که اقتصاد مقاومتی، اقتصاد ریاضتی و بسته نیست که منحصر به الگوی مصرف باشد، گفت: اقتصاد مقاومتی به‌معنای انعطاف و بالابردن مقاومت در اقتصاد است. اقتصاد مقاومتی برای این است که اقتصاد کشور بر اساس شاخص‌هایی مانند عدالت‌محوری، درون‌زایی، برون‌نگری، مشارکت مردم و دانش‌بنیان حرکت کرده و تحت‌تاثیر فشارها و تحریم‌ها قرار نگیرد.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: هدف مهم اقتصاد مقاومتی برطرف کردن موانع و چالش‌ها و تحقق چشم‌انداز است. مردم نقش برجسته و مهمی دارند.

نبوی با اشاره به نقش سه قوه در این مورد گفت: مسئولان و سران سه قوه باید به این باور برسند که اقتصاد مقاومتی تنها راه نجات کشور است و این مهم را به بخش‌های دیگر جامعه منتقل کنند که در صورت فراهم کردن شرایط مناسب اقتصادی و بهبود بخشیدن به شاخص‌های محیط کسب و کار، مردم برای تحقق اقتصاد مقاومتی در جامعه نیز مشارکت فعال خواهند داشت.

وی همچنین گفت: از شرایطی که باید قوای محترم برای مشارکت مردم در بخش اقتصاد ایجاد کنند، بازنگری در قوانین و مقررات و اصلاح نظام بانکی، گمرکی، مالیاتی و تأمین اجتماعی، اصلاح نظام اداری و بوروکراسی، تسریع در صدور مجوز و تسهیل در پشتیبانی‌های لازم می‌باشد که به عهده دولت است. بدون مشارکت مردم، شاهد تحول در عرصه اقتصادی نخواهیم بود و دستگاه‌های دولتی باید فضای مشارکت و کسب و کار و رقابت سالم را برای فعالیت مردم در عرصه اقتصادی فراهم کنند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان افزود: بنده امیدوارم که انشاءالله به برکت این ایام مقدس و عنایت شهدا، شاهد یک اقتصاد مقاوم باشیم و با مدیریت جهادی و عزم ملی زمینه مشارکت مردم را در اقتصاد فراهم آوریم.

 

23503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 376902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 8 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۳:۳۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    10 2
    شماها که نه رای دارید و نه مخاطب اگر آرام بگزارید کشور را
  • بی نام IR ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    5 2
    پاشنه اشيل ما فساد بي مهار اقتصادي اجتماعي ........است
  • بی نام A1 ۱۵:۰۴ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۱
    5 2
    این اقای نبوی حزب الهین الا ماشاالله اما انهمه خرابگی در ان 8 سال ببار امد یک کلمه تو به کسی نگفت حالا ماشاالله انگار مجددا تخم کفتر خوردند