فعالیت های قرآنی در راستای انس با قرآن نیست/گرفتار برنامه های پر زرق و برق ولی بی محتوا هستیم

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد، با اشاره به برگزاری هفته قرآن و عترت در استان، گفت: با توجه به بسیج دستگاه‌ها و نیروهای مختلف برنامه‌هایی محتوایی و در شان قرآن برگزار شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خبرآنلاین ، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام در هفدهمین شورای ترویج، توسعه و گسترش فعالیت‌های قرآنی استان که با حضور مسئولان و فعالان قرآنی استان برگزار شد،با تأکید بر اینکه در هفته قرآن و عترت نباید به تعدادی از کارهای هنری و نمایشی بسنده کرد، افزود: کارهای قرآنی، ارزشمند هستند اما باید از این فرصت‌ها استفاده کرد و محتوا را مدنظر قرار داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین نکونام با اشاره به عدم پیگیری و نظارت طرح‌ها و قانون‌های ابلاغی در دستگاه‌ها، تصریح کرد: متأسفانه فعالیت‌های قرآنی در راستای انس با قرآن نیست و در فعالیت‌های قرآنی ظاهر کار دیده می‌شود.
نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به سوره مبارکه مزمل، بر انس با قرآن کریم تأکید کرد و ادامه داد: متأسفانه گرفتار برنامه‌های پر زرق و برق ولی بی‌محتوا هستیم، بین قرآن و جامعه فاصله ایجاد شده لذا باید با تقویت انس با قرآن، مردم را با قرآن همراه کنیم.
امام جمعه شهرکرد با اشاره به اینکه مسئولان می‌توانند در گسترش فرهنگ قرآن و اسلام نقش بزرگی ایفا کنند اما متأسفانه یا کار نمی‌کنند یا به فعالیت‌های ظاهری اکتفا می‌کنند، تصریح کرد: اگر انگیزه‌ها، برنامه‌ها و نظارت‌ها را در دستگاه‌ها افزایش دهیم فعالیت‌های بسیاری صورت می‌گیرد.

محسن تقی پور، سرپرست اداره امور قرآنی استان، نیز در ادامه این جلسه با اشاره به حضور ۹۵ درصدی بانوان در برنامه‌ها و محافل قرآنی استان، گفت: در ۱۹ بهمن‌ماه سال جاری محفل بزرگ انس با قرآن ویژه بانوان با حضور قاریان کشوری و استانی برگزار می‌شود.

وی تشکیل مجمع قرآنیان استان را دیگر برنامه دهه فجر در استان خواند و افزود: در این مجمع فعالان قرآنی فرصتی برای طرح نظرات و پیشنهاد‌ات دارند.

تقی پور با اشاره به برگزاری دوره‌های سبک زندگی قرآنی در دهه فجر سال جاری، اظهار کرد: این دوره‌ها در شهرستان‌های محروم استان از جمله کیار، کوهرنگ و لردگان برگزار می‌شود.

سرپرست اداره امور قرآنی استان توزیع ۶۰۰ جلد قرآن در بین مناطق محروم استان، برگزاری دوره تربیت داور عمومی مسابقات قرآن و برگزاری محافل انس با قرآن را از دیگر برنامه‌های کمیته قرآن دهه فجر دانست و تصریح کرد: تاکنون ۱۴۰ نفر در دوره تربیت داور ثبت‌نام کرده‌اند.

تقی پور دیدار جامعه قرآنی استان با ائمه جمعه، دیدار فعالان قرآنی استان با نماینده ولی فقیه در استان، افتتاح جشنواره قرآنی کودک و نوجوان، برگزاری جلسه هم‌اندیشی با استاندار و اعزام قاریان و حافظان به مدارس را دیگر برنامه‌های اجرا شده در دهه فجر سال جاری برشمرد.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 746535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =