مدیرعامل خانه کتاب درکانال تلگرامی خود انتقادهایی را درباره «پایتخت فرهنگی جهان اسلام» مطرح کرده است.

به گزارش خبرآنلاین مجید جلیسه، مدیرعامل خانه کتاب نوشته است:

سال ٢٠١٧ ميلادي را آيسسكو به عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام مشخص نمود فرصتی که باید سال ها بگذرد تا نصیب شهر دیگری در ایران شود چنانکه آخرین بار اصفهان این شانس را در سال ۲۰۰۶ میلادی به دست آورده بود.
طی شش ماه گذشته از سال ۲۰۱۷ دوبار به مشهد آمده ام و هربار به این موضوع فکر کرده ام که تفاوت مشهد امسال با برچسب پایتخت فرهنگی جهان اسلام با سال های قبل که آمده ام چیست؟
جواب سوال کاملا مشخص است: هیچ

هزار كار نكرده و راه نرفته و بي خيالي براي استفاده از اين فرصت توسط ارشاد و استانداري و شهرداري و آستان قدس و شهري كه هيچ بوي پايتخت بودن فرهنگي جهان اسلام از آن استشمام نمي شود.
ما چقدر ساده و راحت و بي برنامه از كنار اين اتفاقات مي گذريم و تعجب ميكنم وقتي برنامه نداريم و كاري بلد نيستيم انجام بدهيم چرا تلاش ميكنيم كه پايتخت شويم.

دنبال عناوين و اعتبارات اسمي دويدن و برنامه اي نداشتن و كاري نكردن و شعار دادن و هي شعار دادن و شو برگزار كردن در مملكت ما شده امري جاري و ساري و عادتي ترك نشدني!

آقايان مسئول لطفا كلاه خودتان را كمي بالاتر بگذاريد چرا كه بسياري از كشورهاي به اصطلاح اسلامي و مدعي تر از ما براي تك تك اين عناوين برنامه دارند و به دنبال منافع كلان سياسي و فرهنگي هستند.

/6262

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 691228

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 3
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بدون نام ۱۰:۴۳ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    2 0
    همان طور که خودتان گفتید فقط شعار است
  • بی نام A1 ۱۱:۱۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    6 0
    چند روزی مشهد بودم و در و دیوار شهر را بنرها و تابلوهای بزرگی پر کرده که آرم شهرداری و آستان قدس نشان می داد چه کسانی پشت آن هستد. کل کارهای این دو مجموعه که یکی از جیب مردم مشهد هزینه کرده و دیگری از عواید موقوفات حضرت رضا خلاصه شده است عنوان های کلیشه ای مانند مشهدالرضا پایتخت فرهنگی جهان اسلام و تصاویر بزرگ برخی شخصیتهای غیرایرانی که از اسمهایشان می توان حدس عرب هستند ولی بعید می دانم حتی تدارک بینندگان این قاب عکس های بزرگ نیز آنها را بدرستی بشناسند. اقداات شهرداری و آستان قدس بیشتر عنوان «مشهدالرضا پایتخت سیاسی جهان اسلام» آن هم در نازلترین سطح در ذهن تداعی می کند. کافی است به توس در چند گیلومتری شهر مشهد سری بزنید تا غربت یکی از مفاخر فرهنگی جهان اسلام و بلکه جهان یعنی فردوسی را ببینید
  • بی نام A1 ۱۱:۲۹ - ۱۳۹۶/۰۵/۰۶
    7 0
    تولیت آستان قدس بی هیچ سابقه ای در امور فرهنگی از ابتدای انتصاب به این سمت شعار تبدیل مشهد به مرجع علمی و فرهنگی دنیا را رها نمی کند و در رویداد کم سابقه ای مانند مشهد پایتخت فرهنگی جهان اسلام هیچ مشاهده نشد اندکی از این شعار دهان پرکن را به نمایش بگذارد. رئیسی ...هنوز از انتخابات فارغ نشده و هر جا که می نشیند در حرفهایش سرگرم تشریح تفاوتهای دولت رفاه و دولت کرامت است که تنها به دردر پرکردن رنگین نامه های ... آستان قدس می خورد و بس و گرهی از مسائل این کشور باز نمی کند. کاش شورای شهر جدید مشهد و شهردار جدید این شهر هر چه زودتر کارشان را شروع کنند تا حتی اگر شده اندکی از فرصت سوزی های مدیران کنونی شهرداری این شهر با آن بودجه گزاف فرهنگی اش را در زمینه پایتخی فرهنگی مشهد جبران کنند