۰ نفر
۲۳ آبان ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۵

اینجا خیابان ستارخان است. همان خیابانی که سیخ‌های دونر کباب ترکی در دو طرف خیابان مقابل هم صف بسته‌اند و جمعه شب‌ها تمام خیابان را بند می‌آورند.

یکی از خیابان‌های شلوغ غرب که به خاطر بستنی فروشی و فلافلی معروفش شهرت پیدا کرده است. برای زندگی کردن در ستارخان باید بدانید که اینجا شاهراه خیابان های تهران است و از شرق و غرب به یک اتوبان و بزرگراه مهم راه دارد. با این حال اگر شغلتان در همین محله باشید به احتمال زیاد نیازی به خارج شدن از اینجا ندارید.

تمام نیازهای مورد نیاز شما در ستارخان مهیا است. پمپ بنزین، پارک، پاساژ خرید، مدارس و کلاس های زبان متنوع شعب مختلف بانک ها و لوازم خانگی فروشی هر دو سمت خیابان را پر کرده است.

رهن کامل یک خانه  65 متری در شادمان به همراه انباری 75 میلیون تومان است اما خانه­های قدیمی همه جای شهر ارزان هستند. کافی است در همان خیابان شادمان به قیمت رهن کامل خانه های 80 متری نگاه کنید خواهید دید که با پول رهن زیر 110 میلیون تومان خانه نوسازی در این متراژ پیدا نخواهید کرد. کمی نزدیک به آن در خیابان شادمهر به نظر می رسد که رهن آپارتمان در ستارخان پایین تر باشد: یک واحد 53 متری 80 میلیون رهن دارد. دوخوابه 120 متری آن هم 120 میلیون. البته ارزان بودن این واحد به خاطر عمر بنای 40 ساله آن است وگرنه رهن واحد یک سال ساخت با همین متراژ 140 میلیون تومان ارزیابی شده است.

به جز این استثناها می توان از میانگین قیمت رهن آپارتمان در ستارخان این گونه برداشت که شادمهر دارای قیمت­های نسبتا پایین تری است. طوری که با حدود 90 میلیون تومان هم می توانید یک خانه 70 متری دو خوابه در شادمهر پیدا کنید که سن آن 8 سال باشد. البته با 60 میلیون تومان هم می شود در شادمهر پیدا کرد. رهن کامل بیشتر واحد های حدود 10 تا 15 سال در این منطقه برابر با متراژ آن است.  حد فاصل خیابان دریان نو از خیابان اصلی ستارخان این محله را بیشتر به یک منطقه مسکونی تری تبدیل کرده­است. رهن کامل خانه­های بالای 150 متر در این محله بین 200 تا 220 میلیون تومان است.

بهبودی شمالی هم در ستارخان قرار دارد و قیمت رهن آپارتمان در ستارخان را نسبت به دریان نو یا پاتریس لومومبا پایین آورده­است اما به خاطر موازی بود با شادمهر تفاوت قیمتی چندانی با هم ندارند. رهن کامل آپارتمان بالای 100 متر به حداقل 130 میلیون رهن نیاز دارد. با 65 تا 70 میلیون هم می­توان واحدی بین 60 تا 70 میلیون تومان رهن کرد. واحدهای نوساز در آن نیز رقمی گران­تر دارند. برای مثال واحد نوسازی 56 متری 75 میلیون به رهن گذاشته شده و واحد 80 متری دیگری به خاطر نوساز بودن به قیمت خانه­های بالای صد متر برای رهن آگهی شده است.

خیابان اصلی ستارخان از همه این­ها گران­قیمت­تر به نظر می­آید. رهن کامل آپارتمان 90 متری در ستارخان به حدود 140 میلیون تومان نیاز دارد. آپارتمان 80 متری هم حدود 100 تا 130 میلیون تومان رهن کامل معامله می­شود. البته در این میان خیابان­هایی هم هستند که نسبتا ارزان­ترند. برای مثال خیابان کوکب واحد های حدود 80 متر حدود 80 میلیون تومان رهن کامل ارزشگذاری شده اند.

2121

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 727477