برترین مربی کشتی فرنگی جهان در سال ۲۰۱۲ و مدیرکل کنونی ورزش و جوانان آذربایجان غربی توجه به منافع ملی و حمایت از هیات های استانی را از اهداف آمدنش به عرصه انتخابات فدراسیون کشتی عنوان کرد.

به گزارش خبرآنلاین آذربایجان‌غربی، عبدالله چمن‌گلی سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی کشورمان و مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی از اهدافش برای آمدن به عرصه رقابت برای تصدی پست ریاست فدراسیون کشتی گفت.

چمن‌گلی در این گفت‌وگو به توضیح برنامه های خود پرداخت.

منافع ملی بر منافع شخصی ارجح است

نامزد ریاست فدراسیون کشتی در مورد توجه بیشتر به هیات‌های استانی و توجه بیشتر به تیم‌های پایه گفت: یکی از مشکلات کنونی کشتی کشور عدم استفاده از ظرفیت هیات‌های استانی این رشته ورزشی و پرورش استعدادها برای آینده شتی است که یکی از اهداف اصلی من برای ورود به عرصه رقابت بوده و چنین شیوه ای را در آموزش جوانان و نوجوانان علاقمند به کشتی در استان آذربایجان‌غربی اجرا کرده ایم که توانسته ایم در عرصه رقابت های کشوری نیز به موفقیت دست یابیم.

تعامل مناسب با قهرمانان این رشته

چمن‌گلی با اشاره به نبود یک تعامل مناسب بین پیشکسوتان و قهرمانان این رشته گفت: یکی از مشکلاتی که کشتی کشور دست به گریبان است عدم حمایت از کشتی‌گیرانی است که گاهی از عملکرد بقیه انتقاد می کنند که متاسفانه شاهد تغییرات پیاپی مربیان تیم ملی فرنگی کشورمان و همچنین کنارگذاشن برخی از ملی پوشان بوده که باید برای موفقیت در مسابقات جهانی، رویه بهتری در پیش بگیریم.
وی ادامه داد : بسیاری از بزرگان این رشته تماس هایی برای حمایت از من داشته اند که من هم برای حضور قدرتمندتر در این صحنه و همچنین ایجاد تغییرات با آنان گفتگو پرداختم ام.

تعامل جایگزین حذف

نامزد ریاست فدراسیون کشتی با اشاره به حفظ مشی اعتدال در مدیریت فدراسیون گفت: باید بتوانیم از تمام ظرفیت‌های این رشته با استفاده از ارتباط سازنده با پیشکسوتان و قهرمانان و همچنین تعامل با آنها برای تغییر در کمبودها و بهبود شرایط بهره ببریم تا دوباره کشتی ایران به عنوان یکی از برترین های این رشته بازگردد.

پرورش قهرمانان

چمن‌گلی با اشاره به کاهش حمایت از استعدادهای این رشته ورزشی در استان های دیگر گفت: باید با برنامه ریزی مناسب و توجه به نسل جوان، قهرمانان را از دل استعدادهای سراسر کشور از جمله استان‌های به حاشیه رانده شده ای چون لرستان، کردستان، زنجان و ... به کشتی کشور معرفی کنیم که در برنامه هایم وجود دارد.

برگزاری مجامع بدون توجه به انتخابات

نامزد ریاست فدراسیون کشتی با اشاره به برگزار نشدن مجمع انتخاباتی هیات کشتی آذربایجان‌غربی و چند استان دیگر و از بین رفتن حق رای این استان ها گفت: باید بدون توجه به انتخابات، در زمان مناسب انتخابات مجامع استان ها برگزار شود تا برنامه های این هیات ها ادامه یابد.
وی اضافه کرد: متاسفانه با تاخیرهای پیاپی هیات‌ استان‌هایی چون آذربایجان‌غربی، خراسان رضوی و فارس برگزار نشده و این استان‌ها نمی توانند از حق رای خود در انتخابات فدراسیون استفاده کنند.
چمن‌گلی خاطر نشان کرد: در حالی نامه و مستندات زیادی وجود دارد که چندین بار اداره کل ورزش وجوانان استان آذربایجان غربی خواستار برگزاری انتخابات ریاست هیات کشتی استان توسط فدراسیون کشتی بوده است ولی تا به امروز که فقط چند روز تا برگزاری انتخابات فدراسیون کشتی باقی مانده این امر تحقق نیافته و استان آذربایجان‌غربی هیچ نماینده ای در مجمع فدراسیون کشتی نخواهد داشت.

حمایت قومیت های مختلف

چمن‌گلی همچنین گفت: استفاده از ظرفیت همه استان‌ها چه آذربایجان غربی و شرقی، کردستان، شرق کشور، جنوب کشور، شمال کشور و ... برای مدیریت فدراسیون می تواند باردیگر کشتی کشور را در سطح جهان مطرح کند و من توجه ویژه ای به این بخش خواهم داشت.

رسانه‌ها یاور همیشگی ورزش کشور

چمن‌گلی با اشاره به همکاری و همیاری رسانه های مختلف در سطح ورزش کشور و نحوه ارتباطش با رسانه ها و خبرنگاران گفت: من طی این مدتی که در مدیریت ورزش استان آذربایجان‌غربی داشته ام، اعتقادی راسخ به این قشر داشته ام و خوشحالم که همیشه خبرنگاران با نقدهای خود اقدام به بیان مشکلات ورزش و مدیریتی من داشته اند و تاثیر زیادی در بهبود اوضاع داشته اند.
وی افزود: استفاده از ظرفیت رسانه ها برای بهبود ایرادات فدراسیون ضروری است .

گفتنی است عبدالله چمن‌گلی یکی از پیشکسوتان کشتی است که در سال ۲۰۱۲ به عنوان برترین مربی کشتی فرنگی جهان انتخاب و هم اکنون نیز مدیرکل ورزش و جوانان آذربایجان‌غربی است و در کنار آن اقدام به پرورش استعدادهای ورزش کشتی این استان می پردازند.
وی،سابقاً ریاست اداره تربیت بدنی شهرستان سقز در سال ۷۶، معاون اداره کل ورزش وجوانان استان کردستان، مدیرنمونه کشوری در سال ۸۸-۸۷، معاون مدیرکل امور هماهنگی استانهای وزارت ورزش و جوانان و مشاور معاون وزیر این وزرات را نیز در کارنامه کاری خود دارد و هم اکنون یکی از  ۸ کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی است.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 3 =