ایسنا نوشت: وزیر بهداشت ضمن تشریح اقدامات انجام شده در جهت رفع نیازهای بهداشتی و درمانی مناطق زلزله‌زده غرب کشور تاکید کرد: ۸۴ واحد خانه‌ بهداشت و مرکز جامع سلامت در مناطق زلزله‌زده غرب کشور سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید.

سید حسن هاشمی در حاشیه کلنگ‌زنی آغاز ساخت ۶۲ خانه بهداشت ، ۲۲ مرکز جامع سلامت و سه بیمارستان در مناطق زلزله‌زده غرب کشور گفت: در حال حاضر در جمع حدود ۴۰ تن از خیران اعم از خیران مجمع سلامت کشور، هنرمندان، ورزشکاران، صاحبان بنگاه‌های اقتصادی، بانک‌ها و ... هستیم.

وی افزود: این خیران نه از روی اجبار بلکه در رقابت با یکدیگر ساخت خانه‌های بهداشت، مراکز جامع سلامت و سه بیمارستان را متقبل شده‌اند. در مراکز جامع سلامت خدمات دندانپزشکی، آزمایشگاه، سلامت روان، مراقبت‌های سلامت و ... ارائه خواهد شد.

وزیر بهداشت در ادامه کفت: از آنجا که بیمارستان سرپل ذهاب در زلزله دچار آسیب شد، خیران استان کاشان که بیمارستان آیت الله یثربی را در این استان ساختند، متقبل شدند که بیمارستان سرپل ذهاب را نیز به صورت خیریه به سرعت بسازند و تحویل دهند همچنین با کمک بانک‌های خصوصی در اسلام آباد نیز کلنگ‌زنی یک بیمارستان را خواهیم داشت.

وی با اشاره به مشکلات قصرشیرین و اقدامات انجام شده در جهت رفع این مشکلات و ساخت بیمارستان در این شهر افزود: در مجموع در ساخت این سه بیمارستان خیرین کمک خواهند کرد.

هاشمی افزود: امروز خوشحالم و به ایرانی بودنم افتخار می‌کنم چرا که نه تنها در روزهای اول زلزله بلکه امروز و بعد از گذشت حدود ۴۰ روز از آن حادثه تلخ حضور نیکوکاران نشان دهنده آن است که ما تا آخر کنار مردم هستیم. این انسان دوستی هر چه بیشتر تبلیغ و تشویق شود برای همه ما مفید خواهد بود.

وزیر بهداشت درباره زمان تحویل خانه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها نیز گفت: خانه‌های بهداشت و مراکز بهداشت سال آینده به بهره‌برداری خواهند رسید اما در مورد بیمارستان‌ها بهتر است که مستقیم از خود خیران قول بگیرید تا این بیمارستان‌ها به سرعت ساخته و تحویل داده شوند.

۴۷۴۷

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736733

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =