مهر نوشت: دولت فرانسه در واکنش محتاطانه به شواهد ارائه شده از سوی مقامات آمریکا مبنی بر کمک تسلیحاتی ایران به انقلابیون یمن اعلام کرد که «در حال بررسی و مطالعه اطلاعات موجود است» و اینکه «سازمان ملل لازم است در این باره نتیجه گیری کند».

به نقل از رویترز، مقامات آمریکا روز پنج شنبه برای نخستین بار قطعاتی از آنچه که ادعا می کردند تسلیحات ارسالی ایران برای انقلابیون یمن است، به معرض نمایش گذاشتند و مدعی شدند که این قطعات سرهم بندی شده مدرک نهایی برای اثبات این ادعاست که تهران قطعنامه های شورای امنیت را نقض می کند.

این تسلیحات به نمایش گذارده شامل بقایای سوخته آنچه که پنتاگون ادعا می کند یک موشک بالستیک کوتاه بُرد متعلق به ایران است که در روز چهارم نوامبر از یمن به سوی فرودگاه بین المللی «ملک خالد» در حومه پایتخت عربستان پرتاب شده است و همچنین یک پهپاد و یک سلاح ضد تانک بازیابی شده در یمن توسط سعودی ها است.

«الکساندر جیورجینی» سخنگوی معاون وزیر خارجه فرانسه از پاسخ به این پرسش که آیا مقامات پاریس معتقدند که این شواهد انکارناپذیر است یا خیر، خودداری کرد.

وی در ادامه افزود: «دبیرخانه سازمان ملل در این مرحله هنوز هیچ نتیجه گیری نکرده است. فرانسه به آزمودن و بررسی اطلاعات در دسترس ادامه می دهد».

گفتنی است اظهارات «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه مبنی بر اینکه رفتار تهران در منطقه باید کمتر تهاجمی بوده و در مورد برنامه موشک بالستیک خود شفاف سازی کند، تنشها میان ایران و فرانسه را طی هفته های اخیر افزایش داد.

جیورجینی همچنین گفت که فرانسه همچنان نگران برنامه موشک بالستیک ایران است و تهران را به پایبندی کامل به قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل ترغیب کرد!

49311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737291

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 3 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام DE ۲۰:۱۶ - ۱۳۹۶/۰۹/۲۴
    1 0
    از روسیه بدتر فرانسه است. غارت شوش، صادرکردن خون آلوده به ایدز به ایران، حشره نامیدن ایرانیان موقع حمله شیمیایی صدام و تشویق صدام با گفتن ایرانیان را سم پاشی کن، ایرباسهایی که تحویل نداد، حالا هم تلاش برای خلع سلاح ایران و بی دفاع کردن مردم بی گناه ایران...