ایرنا نوشت: وزیر دفاع پیشین آمریکا حمله تروریستی منچستر انگلیس را که داعش مسئولیت آن را به عهده گرفته نمودار گسترش و وقوع عملیات تروریستی بیشتری عنوان کرد وگفت: غرب باید در آینده انتظار وقوع بیشتر این گونه عملیات را داشته باشد.

«رابرت گیتز» وزیر دفاع دولت های بوش و اوباما روز سه شنبه درکنفرانسی که پیرامون نقش اخوان المسملین در قطر برگزار شد، گفت: همزمان با ادامه ضعف و شکست نیروهای داعش در کشور های سوریه و عراق، این تشکیلات تلاش خود را بر گسترش عملیات تروریستی در غرب متمرکز خواهد کرد.
وی در این کنفرانس که از سوی یکی از اندیشکده های آمریکا در واشنگتن برگزار می شد، حمله تروریستی روز دوشنبه در منچستر انگلستان را مقدمه ای بر گسترش عملیات تروریستی این گروه در غرب عنوان کرد.
وزیر دفاع پیشین آمریکا تصریح کرد: معتقدم تفاوتی نمی کند که آیا حمله روز دوشنبه انگلیس مستقیم از سوی داعش طراحی و اجرا شده و یا این گروه درترغیب وتشویق افراد به آن شرکت داشته است.
وی توضیح داد: به هر صورت اروپایی ها باید هوشیاری و آمادگی بیشتری در ارزیابی و مقابله با تهدید گروه های تروریستی مروج تفکرات افراطی نشان دهند.
در حمله تروریستی به کنسرتی در منچستر انگلستان بیش از 20 تن کشته و دهها تن نیز زخمی شدند.گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت.

52311

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 668968

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =