مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سنندج برگزار می شود

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان از برگزاری مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان همزمان با 27 مهر در مجتمع فجر سنندج خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین از سنندج، کامل گلباغی، مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد کردستان امروز (23 مهر) در جمع اعضای ستاد برگزاری دوازدهمین جشنواره قرآنی مدهامتان در سنندج اظهار کرد: جشنواره قرآنی «مدهامّتان» در رشته‌های قرائت (تحقیق)، حفظ کل، حفظ 20 جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمد و سوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج‌البلاغه به همت ستاد کانون‌‌های مساجد کشور در دو بخش خواهران و برادران برگزار می‌شود.
وی از ثبت نام الکترونیکی 524 نفر در مرحله اول این مسابقات خبر داد و افزود: بعد از برگزاری مرحله کانونی و شهرستانی این دوره از مسابقات، 58 نفر جواز شرکت در مرحله استانی را کسب کردند.
وی با بیان اینکه این مسابقات در بین خواهران و برادران و در 9 رشته برگزار می شودف افزود: مرحله استانی دوازدهمین جشنواره قرانی مدهامتان همزمان با 27 مهر و با شرکت منتخبین مرحله استانی در مجتمع فجر سنندج برگزار می شود.
گلباغی ادامه داد: 9 نفر از دیواندره، 6 نفر از دهگلان، پنج نفر از قروه، چهار نفر از بیجار، 2 نفر از سروآباد و 26 نفر از سنندج در مرحله استانی این جشنواره با هم رقابت می کنند.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان با اشاره به رشته های این جشنواره قرانی عنوان کرد: قرائت(تحقیق)، حفظ کل، حفظ ۲۰ جزء، اذان، ترتیل، صحت قرائت حمدوسوره و اذکار نماز و مفاهیم قرآن و نهج البلاغه از رشته های جشنواره قرآنی مدهامتان است که در گستره استانی و کشوری برگزار می شود.

وی همچنین بیان کرد: مسابقات بخش خواهران نیز شامل چهار رشته قرائت (تحقیق)، صحت قرائت حمد و سوره، مفاهیم قرآن و نهج البلاغه و حفظ کل قرآن است که برگزیدگان رشته حفظ کل به مرحله کشوری مسابقات در خراسان رضوی اعزام می‌شوند و سه رشته دیگر در مرحله استانی به پایان می رسد.
گلباغی یادآوری کرد: سن تمامی شرکت کنندگان غیر از رشته ی تصحیح قرائت حمد و سوره و اذکار نماز باید بین ۱۸ تا ۳۰ سال باشد و برگزاری مرحله استانی ویژه خواهران در رشته های حفظ کل و قرائت قرآن کریم )تحقیق) در رده سنی بالای ۱۸ سال الزامی است.
وی شناسایی و ارتقای سطح اطلاعات عمومی و تخصصی جوانان علاقه‌مند به قرآن و فرهنگ غنی اسلام، حضور پر نشاط‌تر اعضای کانون‌ها در فعالیت‌های قرآنی ملی و بین‌المللی، کشف و شناسایی استعدادهای برتر قرآنی فعال کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور در قالب ایجاد رقابت سالم، ترغیب و تشویق مدیران کانون‌ها به کشف استعدادهای محلی و منطقه‌ای فعال در امور قرآنی را از جمله اهداف برگزاری این جشنواره اعلام کرد.
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد کردستان بیان کرد: آشنایی بیشتر مردم و مسئولان با استعدادها و ظرفیت‌های قرآنی موجود در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد، ایجاد بستر مناسب برای حضور نوجوانان و جوانان قرآن مدار جهت حضور در مسابقات فنی و تخصصی اوقاف و حضور در مسابقات بین المللی قرآن و استفاده از ظرفیت دستگاه ها و نهادهای فرهنگی و قرآنی جهت همراهی و تقویت بخش رقابتی فعالیت های قرآنی در کانون های فرهنگی هنری مساجدکشور از دیگراهداف برگزاری جشنواره مدهامتان است.
گلباغی خاطر نشان کرد: برگزیدگان مرحله استانی این دوره از مسابقات به مرحله کشوری جشنواره که همزمان با ۱۴ آذر سال جاری در مشهد مقدس برگزار می شود، اعزام می شوند.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 3 =