انتخاب کردستان به عنوان استان پایلوت برای طرح ساماندهی نشریات سراسری

مدیر خانه مطبوعات ایران گفت: به منظور حمایت از نشریات محلی، فعالان رسانه‌ای و انسجام‌بخشی و نظارت درست و منطقی بر دفاتر نشریات سراسری در استان‌های مختلف کشور طرحی از سوی هیات مدیره خانه مطبوعات استان کردستان تدوین و تصویب شد و این استان به عنوان پایلوت برای اجرای این مهم انتخاب شد.

فردین کمانگر در گفتگو با خبرآنلاین اعلام کرد: خوشبختانه با انسجام پیش آمده در عرصه مدیریت بر فعالیت‌های مطبوعات در کشور و فعالیت‌های منسجم معاونت مطبوعاتی و استفاده از سامانه جامع رسانه‌های کشور شاهد اقدامات ارزنده‌ای در سال‌های اخیر برای حمایت از روزنامه‌نگاران و افرادی که شغل اصلی آن‌ها در این حوزه است صورت گرفته است.
وی افزود: متأسفانه به دلیل عدم ساز و کارهای مناسب در خصوص راه‌اندازی دفاتر نمایندگی نشریات سراسری در استان‌های مختلف کشور و حضور افراد غیر رسانه‌ای در مدیریت این دفاتر شاهد صدمات بسیاری به عرصه اطلاع‌رسانی، شغل حرفه‌ای روزنامه‌نگاری و خبرنگاری در استان‌ها بوده و هستیم و این روند با راه‌اندازی سامانه جامع رسانه‌های کشور و سامانه جامع خانه‌های مطبوعات در مسیر اصلاح به پیش می‌رود.
مدیر خانه مطبوعات ایران اظهار داشت: طی چند هفته اخیر نیز نامه‌ای از سوی معاون مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی خطاب به استانداران کل کشور ارسال شده است و در این نامه ویژه فعالیت‌های خانه مطبوعات و افراد و رسانه‌هایی که از سوی معاونت مطبوعاتی رسمیت دارند تشریح شده است.
کمانگر افزود: استان کردستان یکی از معدود استان‌هایی است که از وجود یک روزنامه محروم است اما در کنار این محرومیت شاهد فعالیت بیشتری دفاتر نشریات سراسری در این استان هستیم که همین امر موجب نارضایتی چندین ساله فعالان رسانه‌ای در این استان و رسانه‌های محلی شده است.
وی خاطرنشان کرد: در همین راستا اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات کردستان طرح ساماندهی نشریات سراسری را در این استان تدوین و به تصویب رساندند و این طرح را در قالب نامه‌ای رسمی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی ارائه کردند تا اداره ارشاد نیز در این راستا همکاری لازم را انجام دهد.
کمانگر اعلام کرد: با اجرای این طرح هیچ‌کدام از فعالان در دفاتر نشریات سراسری شغل خود را از دست نخواهند داد بلکه این عرصه انسجام بیشتری خواهد یافت و تا دو سال آینده نیز برای افراد جدید پروانه فعالیت صادر نخواهد شد که این مهم به نفع افراد فعال در این عرصه نیز خواهد بود.
وی افزود: بر اساس این طرح هر فرد تنها می‌تواند نمایندگی دو روزنامه سراسری را داشته باشد و پروانه فعالیت برای بیش از دو نشریه سراسری در استان کردستان صادر نخواهد شد و این مهم مصوب اعضای هیات مدیره خانه مطبوعات بوده و لازم الاجراست.
مدیرخانه مطبوعات ایران عنوان کرد: خانه مطبوعات ایران از این اقدام خانه مطبوعات استان کردستان حمایت خواهد کرد و امیدواریم نتایج مثبت این طرح در چند هفته آینده موجب شود این طرح توسط دیگر خانه‌های مطبوعات کشور نیز اجرایی شود.
کمانگر خاطرنشان کرد: همچنین در این طرح به تشکیل کمیته انظباطی و اخلاقی خانه مطبوعات استان کردستان با حضور پنج نفر از فعالان رسانه‌ای استان اشاره شده است که این امر نیز می تواند در راستای حفظ شأن فعالان رسانه‌ای و حمایت از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران استان تأثیرگذار باشد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719827

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 10 =