علی اکبر ولایتی گفت: خدمتی که اردبیل در کشور کرد، هیچ شهری نکرد چرا که این شهر توانست بعد از ۹۰۰ سال توانست دوباره احیاگر یکپارچگی ایران شود.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ علی اکبر ولایتی در مراسم تکریم دکتر علی شامل و معارفه دکتر اسحق رسولی سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی استان اردبیل، با ابراز خوشحالی از حضور در جمع مردم اردبیل گفت: اردبیل حق بزرگی به گردن کشور دارد چرا که با حمایت و جان فشانی های مردمش توانست ایران پراکنده را بعد از ۹۰۰ سال احیا کند.

رئیس هیأت مؤسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: تحقیقات گسترده گویای این موضوع است که ایران در میان ۵۷کشور اسلامی دارد.

وی با اشاره به اینکه در ایران حتی افراد کم درآمد و فقیر نیز در هر شرایطی هزینه های تحصیل فرزند خود را تأمین می کنند، افزود: در هیچ کشوری به این میزان علاقه مندی به تحصیل علم و دانش مشاهده نمی شود.

وی با تأکید بر اینکه مقام معظم رهبری منشأ یک خیر بزرگ، راهبردی و استراتژیک در دانشگاه آزاد اسلامی شدند، گفت: دکتر فرهاد رهبر که هم اکنون ریاست این دانشگاه را برعهده دارد، دارای تجارب موفق و گوناگون است که می تواند در جهت دستیابی به برنامه ها موثر باشد.

ولایتی افزود: امروز شاهد آن هستیم که دانشگاه آزاد اسلامی سرمایه عظیم انسانی را تجمیع کرده است، به طوری که هر یک از معاونان و مدیران این دانشگاه دارای سوابق مدیریتی درخشان هستند.

رئیس هیئت امنای دانشگاه آزاد اسلامی با ابراز تاسف از اینکه در مقابل دانشگاه ها شاهد فروش رساله و مقاله هستیم، اضافه کرد: ضروری است دانشگاه رویکرد خود در تولید علم را با جدیت دنبال کند.

وی با بیان اینکه قم بزرگترن، عمیق ترین و عظیم ترین مرکز الهیات و علوم الهی در کل دنیاست، گفت: باید دانشگاه ها به لحاظ علمی به اندازه حوزه های علمیه قوی باشند و ما به دنبال وحدت واقعی حوزه و دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی هستیم.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 719863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =