۰ نفر
۱۵ آذر ۱۳۹۶ - ۰۲:۳۰

ایرنا نوشت: منابع خبری انگلیس شامگاه سه‌شنبه، از خنثی شدن طرح ترور «ترزا می» نخست‌وزیر انگلیس خبر دادند.

اسکای نیوز در گزارشی نوشت: 2 نفر قصد داشتند با استفاده از انفجار در مقابل داونینگ استریت (دفتر نخست‌وزیری) هرج‌ومرج ایجاد کرده و در جریان آن ترزا می نخست‌وزیر انگلیس را به قتل برسانند.

این شبکه خبری افزود: سرویس امنیتی داخلی انگلیس، اسکاتلندیارد و پلیس منطقه وست میدلندز از مدت‌ها پیش این طرح را زیر نظر داشتند تا اینکه هفته گذشته نیروهای مسلح دو نفر را به نام‌های ذکریا رحمان 20 ساله از شمال لندن و محمد عقیب عمران 21 ساله از جنوب شرق بیرمنگام را به جرم برنامه‌ریزی برای اقدام تروریستی دستگیر کردند.

اسکای نیوز افزود، افراد یادشده قرار است چهارشنبه در دادگاه بدوی وستمینستر حاضر شوند.
به گزارش این شبکه خبری، «اندرو پارکر» رئیس سازمان جاسوسی داخلی انگلیس (ام آی 5) نیز روز سه شنبه با اعضای کابینه دراین‌باره دیدار داشته است.

اسکای نیوز افزود: این اقدام تازه‌ترین تلاش دستگاه امنیتی انگلیس برای خنثی کردن عملیات تروریستی در این کشور به شمار می‌رود.

این خبر پس از آن منتشر شد که «دیوید اندرسون» حقوقدان و مسئول بازرسی از فعالیت‌های ضدتروریسم نهادهای اطلاعاتی انگلیس در گزارشی که روز سه شنبه منتشر کرد، اظهار داشت،سرویس امنیت داخلی این کشور (ام‌آی5) به هشدارهایی که می‌توانست از وقوع تعدادی از حملات تروریستی اخیر جلوگیری کند، بی‌توجهی کرده است.
خیابان داونینگ استریت که اقامتگاه نخست‌وزیر انگلیس در خانه شماره 10 می‌باشد تحت تدابیر شدید امنیتی انگلیس قرار دارد.
تدابیر امنیتی این خیابان از سال 1970 میلادی آغاز شد و پس از حملات ارتش جمهوری خواهان ایرلند به انگلیس در سال‌های 1980، این تدابیر شدت گرفت.

در سال 1991 ارتش جمهوری‌خواه یک بمب دست‌ساز را به حیاط پشتی اقامتگاه نخست‌وزیر وقت انگلیس که در آن زمان جان میجر کرسی آن را بر عهده داشت پرتاب کرد اما آسیبی به وی نرسید. این حزب ایرلندی همچنین در جریان کنفرانس سالانه حزب محافظه‌کار در سال 1984 نخست‌وزیر وقت انگلیس، خانم مارگارت تاچر را هدف قرار داده بود اما وی جان سالم به در برد.

انگلیس در یک سال اخیر شاهد 5 حمله تروریستی بوده که براثر آن تاکنون ده‌ها نفر جان باختند.

سطح هشدار تروریستی در انگلیس از آگوست سال 2014 میلادی (مرداد 1393 ) و همزمان با مشارکت این کشور در حملات هوایی علیه داعش در عراق به سطح 'شدید' ( سطح چهار از مجموع پنج سطح ) افزایش یافته بود که به این معنا است حمله تروریستی در این کشور به شدت محتمل است.

در صورتی ‌که اوضاع امنیتی جزیره به بدترین حالت خود برسد، سطح هشدار امنیتی به سطح «بحرانی» می‌رسد و این بدان معناست که «وقوع یک حمله قریب‌الوقوع تروریستی انتظار می‌رود.»

5252

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 734373

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =