استاندار اردبیل گفت: با توجه به اهمیت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی به ویژه سرمایه‌گذاری خارجی در ایجاد اشتغال و تولید دستگاههای اجرایی موظف به تسهیل روند این سرمایه‌گذاریها در استان اردبیل هستند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ اکبر بهنام‌جو در جلسه ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی اظهار داشت: به منظور بهبود فضای کسب و کار در استان اردبیل باید فرآیندهای جذب سرمایه‌گذار، واگذاری زمین و موافقت اصولی برای درخواستهای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی تسهیل شود تا این سرمایه‌گذاران بتوانند به راحتی در استان شروع به کار کنند.

وی گفت: پاسخ استعلام دستگاههای اجرایی به درخواستهای سرمایه‌گذاران بخش خصوصی باید هرچه بیشتر و در کمترین زمان ممکن انجام شود و باتوجه به میزان آمار بیکاری بالا در استان اردبیل باید یک جهش و ابتکار عمل در رابطه با ایجاد اشتغال و تولید داشته باشیم.

استاندار اردبیل با اشاره به ضرورت تسهیل فرآیندها در بحث سرمایه‌گذاری افزود: باید یک سیستم دقیق برای تسهیل روند فرایندهای سرمایه‌گذاری در استان اردبیل تعریف شود و تمام دستگاههای اجرایی موظف به تبعیت از این سیستم و حمایت از سرمایه‌گذاری باشند و قطعا با دستگاههای اجرایی که در این زمینه عملکرد مناسبی نداشته باشند برخورد می‌شود و در مقابل دستگاه‌های موفق در این زمینه تشویق خواهند شد.

بهنام‌جو تصریح کرد: روان کردن مسیر سرمایه‌گذاری در استان اردبیل باید هرچه سریعتر انجام شود چرا که در حال‌حاضر وضعیت کسب و کار در استان مشکل بوده و تسهیل روند سرمایه‌گذاری به عنوان راه نجات استان اردبیل و ایجاد اشتغال باید مورد توجه باشد.

وی اظهار کرد: در استان اردبیل چندین پروژه سرمایه‌گذاری خارجی در حال انجام و پیگیری است که تمامی دستگاه‌های اجرایی استان باید در حیطه وظیفه خود برای حمایت از سرمایه‌گذاری تلاش کنند تا این سرمایه‌گذاران در استان دچار مشکل نشده و از هدف خود ناامید نشوند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 744964

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 2 =