جهانبخش: پرسپولیس می‌تواند به فینال آسیا برسد/ با لژیونرها کل‌کلی نداشتیم

لژیونر ایرانی آلکمار در هفته هشتم لیگ هلند در دیدار مقابل تیم گرونینخن پایش به گلزنی باز شد.

روزنامه خبرورزشی نوشت: علیرضا جهانبخش پس از گلزنی در مصاحبه‌ای اختصاصی با خبرورزشی شرکت کرد.

از مساوی خارج از خانه‌تان مقابل تیم گرونینخن شروع کنیم؟
در دو بازی قبلی نتایج خوبی نگرفته بودیم، به همین دلیل تا حدودی از صدر فاصله گرفته بودیم. مقابل گرونینخن هم بازی بسیار خوبی ارائه دادیم و در حالی به نتیجه تساوی رسیدیم که واقعاً بهتر و سرتر از حریف بودیم و اگر توپ‌های‌مان خصوصاً در نیمه اول گل می‌شد، با اختلاف زیاد پیروز می‌شدیم. در نیمه اول ۴، ۵ شانس مسلم گلزنی را از دست دادیم.

از گل خودت صحبت کن و اینکه در هفته هشتم پایت به گلزنی باز شد.
خدا را شکر که برای تیمم گل زدم. آخرین گلم برای آلکمار را در پلی‌آف فصل قبل زده بودم. این بار کمی دیر پایم به گلزنی باز شد اما حتماً در ادامه فصل گل‌های خوبی را برای تیمم به ثمر می‌رسانم.

چرا در جدول هم جایگاه چندان خوبی ندارید؟
در جدول فقط با تیم صدرنشین PSV آیندهوون فاصله ۷ امتیازی داریم و اختلاف‌مان با این تیم نسبتاً زیاد است اما با سایر تیم‌ها نظیر آژاکس یا ۳، ۴ تیم دیگر بالانشین فاصله امتیازی زیادی نداریم.

اما باخت‌های سنگین نظیر شکست ۴ بر صفر مقابل فاینورد واقعاً به تیم‌تان لطمه زد.
بله، متأسفانه امتیاز بدی را در دیدار با فاینورد از دست دادیم و شکست سنگینی را متحمل شدیم.

فصل قبل در راهیابی به اروپا و کسب سهمیه ناکام ماندید. در فصل جاری این کمبود بزرگ را جبران خواهید کرد؟
صددرصد به تیم‌مان امیدواریم و با فوتبال خوبی که بازی می‌کنیم، اطمینان دارم امسال سهمیه هم کسب خواهیم کرد و جدا از لیگ در جام حذفی هم شرایط قهرمانی را به وجود می‌آوریم.

در شرایطی گل زدی که چند لژیونر دیگر کشورمان هم در تیم‌های باشگاهی‌شان موفق به گلزنی شدند. چه احساسی از گلزنی همزمان با سایر لژیونرها داری؟
خوشحالم که مسعود، مرتضی و کریم هم گل‌های خوبی برای باشگاه‌شان به ثمر رساندند و کاوه هم در امر سازندگی گل یکی از بهترین نمایش‌هایش را برای تیمش ارائه داد. امیدوارم این روند ادامه داشته باشد.

گویا مشکل مصدومیت‌های اخیر تا حدودی شرایط سختی را برای آلکمار به وجود آورده است.
متأسفانه امسال سه بازیکن اصلی‌مان را با بدشانسی از دست دادیم. مصدومیت‌ها کمی شرایط تیم ما را سخت کرده اما امسال هدف‌مان این است که جزو سه تیم بالای جدول باشیم.

در رابطه با راه نیافتن تیم ملی هلند به جام جهانی چه نظری داری؟
این مسئله شکستی بزرگ برای فوتبال این کشور محسوب می‌شود و واقعاً حیف شد که هلند با کیفیت بالایی که بازیکنانش داشتند، به جام جهانی نرسید.

بعد از عدم راهیابی تیم ملی هلند به جام جهانی، مردم هلند آن شور و شوق را نسبت به فوتبال باشگاهی‌شان از دست ندادند؟
قطعاً اگر فوتبال هلند به جام جهانی می‌رفت، شرایط بازی در هلند بهتر می‌شد اما مردم هلند هنوز آن ذوق و شوق بالا را نسبت به فوتبال باشگاهی‌شان دارند.

در ارتباط با تساوی تیم ملی مقابل روسیه چه نظری داری؟
مقابل روسیه‌ای به نتیجه تساوی رسیدیم که کره را با نتیجه‌ای پرگل شکسته داده بود. روسیه با چند تغییر در قیاس با کره به مصاف تیم ما آمد و در نیمه دوم هم چند بازیکن اصلی‌اش را به زمین آورد. نتیجه خوبی را مقابل روسیه به دست آوردیم، نتیجه‌ای که نشان داد ما می‌توانیم بهتر از این هم کار کنیم. مسلماً بازی با تیم‌های بزرگ خیلی به تیم ما کمک می‌کند.

تساوی نتیجه‌ای عادلانه برای تیم ملی کشورمان مقابل روسیه بود؟
مسلماً بازی با روسیه و تساوی در خاک این کشور برای تیم ما نتیجه‌ای قابل قبول محسوب می‌شود. تساوی عادلانه بود اما اگر روی غافلگیری گل نمی‌خوردیم، شاید می‌توانستیم حتی از سد روسیه بگذریم.

درست است که لژیونرهای کشورمان نظیر حاج‌صفی، انصاری‌فرد، آزمون و... که تیم‌های ملی کشورهایی که در آن بازی می‌کنند، با تو بر سر تیم ملی هلند و... کری خوانده‌اند؟
اصلاً بحث کری و کل‌کل نبود، بلکه صحبتی که با هم داشتیم، بر سر کیفیت تیم‌های ملی کشورهای مختلف اروپایی بود.

از آنجا که دیدار پرسپولیس مقابل الهلال جنبه ملی دارد، به عنوان یک لژیونر می‌خواهیم نظرت را راجع به این دیدار و نتیجه‌اش بدانیم.
برای پرسپولیس مقابل الهلال آرزوی موفقیت می‌کنم. من هم به عنوان یک ایرانی کنار سایر هموطنان دعا می‌کنم پرسپولیس بهترین نتیجه ممکن را مقابل الهلال بگیرد و به فینال برسد. در فوتبال همه چیز امکان‌پذیر است، به همین دلیل اگر پرسپولیس ۴ گل در دیدار رفت دریافت کرده، قادر است در بازی برگشت نتیجه را جبران کند.

43503

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718200

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 0 =