حادثه تلخی که با سخاوت دو خانواده مزه شیرین تولد دوباره را به کام چند بیمار نیازمند پیوند عضو چشاند

هماهنگ کننده تیم پیوند اعضای چهارمحال و بختیاری از اهدای اعضای دو بار مرگ مغزی در هفته پایانی مهرماه سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین به نقل از وب دا ، زهرا سياح افزود: اعضاي دو بيمار مرگ مغزي خانم ها عفت طاهري ۴۵ ساله و فرخ كاهندلي ۴۰ ساله از اهالي شهرستان سده اصفهان به ترتيب در تاريخ هاي بيست و پنجم و بيست و هشتم مهرماه سال جاري به هشت تن از هم وطنان بيمار و نيازمند پيوند عضومان جان دوباره بخشيد.
وي تصريح كرد: اين عزيزان در تاريخ بيست و يكم مهرماه به دنبال عارضه شديد مغزي ناشي از سانحه تصادف در جاده شلمزار در بخش ICU بيمارستان آيت الله كاشاني شهركرد تحت مراقبت ويژه قرار گرفتند.
سياح گفت: با تاييد مرگ مغزي اين دو بيمار مقدمات اهداي اعضاي آنها انجام و با بخشش و سخاوت خانواده طاهري و كاهندلي، كبد، كليه ها و بخشي از نسوج اين دو بيمار مرگ مغزي در بيمارستان آيت الله كاشاني جداسازي و با انجام عمل جراحي پيوند كليه در بخش پيوند كليه اين بيمارستان دو بيمار نيازمند پيوند كليه در استان تحت درمان قرار گرفتند.
هماهنگ كننده تيم پيوند اعضاي چهارمحال و بختياري اظهار داشت: كبد اين دو بيمار مرگ مغزي به شيراز ،‌ نسوج به تهران و يكي از كليه هاي آنها به اصفهان منتقل شد.
سياح گفت: از ابتداي سال جاري تا كنون ۲۷ خانواده در چهارمحال و بختياري براي اهداي اعضاي عزيزانشان اعلام رضات كرده اند كه اين اقدام خداپسندانه موجب بهبود وضعيت سلامت تعداد زيادي از بيماران نيازمند پيوند عضو در ليست انتظار از جاي جاي كشور شده است.
وي در خصوص اين اقدام خداپسندانه و خيرخواهانه خانواده هاي بيماران مرگ مغزي اظهار داشت: هم نوعان بيمار و رنجورمان كه بايد بيشتر روزهاي هفته را روي تخت دياليز و نيازمند همراهي و مراقبت خانواده و اطرافيانشان باشند، با دريافت كليه اي به وزن صد گرم !!! بهبودي و براي زندگي دوباره اميد مي يابند و پس از پيوند اين انسان دردمند تبديل به سايه آرامش براي خانواده مي شود و اين معجزه اتفاق نمي افتد مگر با رضايت خانوادهاي كه عزيزشان مرگ مغزي شده و متاسفانه بازگشت به حيات ندارد.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 720070

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 1 =