رئیس دولت با بیان اینکه در کشور دارای دموکراسی وجود اختلاف نظر موضوعی طبیعی است، تصریح کرد: در سطح کلان مسائل کشور تحولاتی در صحنه بین المللی و منطقه‌ای رخ داده که این تحولات بی تأثیر در مناسبات داخلی و حل و فصل مسائل داخلی نیست.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از خبرگزاری‌ها، علی لاریجانی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای اداری که در سالن غدیر استانداری استان گیلان برگزار شد، اظهار کرد: طی سال های گذشته شاهد پیشرفت کشور در حوزه های مختلف بوده ایم.

وی همچنین به مسائل بین المللی و منطقه ای نیز اشاره کرد و افزود: برخی از کشورهای منطقه با ایجاد یک پنجره نو در رفتار کشورهای اسلامی، عناد و دشمنی نسبت به ملت ایران به وجود آورده اند که محاسبات آنها غلط است.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* متاسفانه برخی از کشورها در زمینه همکاری با رژیم صهیونیستی پرده دری را آغاز کرده اند که جای تاسف است. رفتار مقامات ارشد آمریکا نیز در این چند ماه اخیرسنجیده نبوده است که انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی یکی از نمونه های بارز آن محسوب می شود. این نمونه نشان از یک اقدام بی حساب و کتاب و عجولانه از سوی مقامات آمریکایی بود.

*به رغم وجود برنامه ریزی در پشت پرده این اقدام{انتخاب بیت المقدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی}  اما عکس العمل جامعه جهانی نسبت به آن نشان از شکست امریکا دارد.

*{با اشاره به وجود تعامل و همکاری مناسب بین قوا}: باید از این تعامل برای حل مسائل و مشکلات و رفع چالش ها در سطح کشور استفاده شود.

* در کشور دارای دموکراسی وجود اختلاف نظر موضوعی طبیعی است. در سطح کلان مسائل کشور تحولاتی در صحنه بین المللی و منطقه ای رخ داده که این تحولات بی تأثیر در مناسبات داخلی و حل و فصل مسائل داخلی نیست.

* رونق اقتصادی کشور یکی از مهم ترین مسائل و اولویت اصلی است.

 * متاسفانه اقتصاد کشور بیمار است. باید راه های برون رفت از این وضعیت بررسی و تلاش کنیم که فعالیت ها به سمت تولید پیش رود.  

دعوت لاریجانی از همتای عراقی

همچنین ایسنا نوشت: ایرج مسجدی سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد با سلیم الجبوری رییس پارلمان عراق دیدار و دو طرف در مورد روابط دوجانبه و راه‌های تقویت آن‌ها و همچنین آخرین تحولات سیاسی و امنیتی عراق و منطقه بحث و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار سفیر جمهوری اسلامی ایران در عراق از طرف رییس مجلس کشورمان از رییس پارلمان عراق دعوت کرد تا در نشست اتحادیه مجالس کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی در تهران شرکت کند.  

 

29216

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 9 =