افزایش ۱۵ درصدی فارسی زبانان در جشنواره داستان بانه

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه گفت: یازدهمین جشنواره داستان بانه با رشد ۱۵ درصدی شرکت کنندگان فارسی زبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرآنلاین، حمیدرضا خوشبخت در نشست خبری با اصحاب رسانه، اظهار کرد: طبق رایزنی های صورت گرفته تلاش خواهد شد تا دبیرخانه دایمی داستان بانه فعال شود.
وی افزود: در خصوص فراهم سازی بسترهای سخت افزاری، ساختمان، پرسنل، تجهیزات و سایر موارد نیز اقداماتی صورت پذیرفته است.
رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بانه با بیان اینکه در افق فرهنگی و هنری شهرستان بانه خلاءهای موجود تقلیل خواهدیافت: پس از تصویب شهرستان بانه به عنوان منطقه آزاد تجاری، باید تلاش کرد تا زیرساخت های لازم برای توسعه فرهنگی و هنری بیش از پیش ایجاد و راه اندازی شود.
وی تحقق این مهم را نویدبخش تأمین بخشی از نیازهای حوزه فرهنگی و هنری غرب و در گستره وسیع تر نیازهای ملی و فراملی دانست و تصریح کرد: خوشبختانه شهرستان بانه رسالت خود در حوزه داستان را به نحو احسن انجام داده و جایگاه ویژه ای را در این حوزه کسب کرده است به گونه ای که پایه گذار و الهام بخش سایر جشنواره های دیگر در ادبیات داستانی شده است.
خوشبخت با اشاره به رشد درصدی شرکت کنندگان فارسی زبان در یازدهمین جشنواره داستان بانه نسبت به دوره قبل، ادامه داد: در جشنواره آتی شرایطی فراهم خواهد شد تا امکان حضور کوردزبانان سایر کشورهای دیگر نیز فراهم شود.
وی در خصوص نحوه جذب و تأمین سرمایه جشنواره گفت: برنامه های فرهنگی و هنری موضوعی تنیده شده در زندگی مردم است و با توجه به اینکه فعالیت های فرهنگی و هنری نیازمند حمایت های مالی است، در این بعد با جذب مشارکت های مردمی توانستیم خود مردم توانشتیم خود مردم را در برگزاری هرجه بهتر جشنواره دخیل سازیم.
خوشبخت در پایان با بیان اینکه با استقزار دبیرخانه دائمی جشنواره داستان بانه ردیف بودجه مشخضی برای آن تخصیص داده خواهد شد، یادآور شد: این امر منجر به برگزاری روتین جشنواره در سالهای پیش رو خواهد شد و میتواند در ارتقاء سطح کیفی جشنواره نیز مؤثر واقع شود.

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 736865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 14 =