11هزار فرصت شغلی به واسطه ی میدکو در استان کرمان ایجاد شده است

مدیرعامل شرکت توسعه معادن و صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو) گفت: 11هزار فرصت شغلی مستقیم به واسطه ی میدکو در شهر های مختلف استان کرمان ایجاد شده است.

  به گزارش خبرآنلاین،علی اصغر پورمند در نشست خبری با خبرنگاران اظهار داشت :حجم سرمایه گذاری شرکت هلدینک مید کو را در مجموع بیش از 20 هزار میلیارد تومان عنوان کرد که 6 هزار میلیارد تومان از مجموع سرمایه گزاری شرکت در شهرستان زرند محقق شده است ودر حال حاضر 11 هزار نفر به صورت مستقیم در 16 شرکت در قالب 35 طرح پروژه در استان کرمان مشغول به کار هستند ؛ با اجرای همه پروژه های این شرکت بیش از 150 هزار نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به کار می شوند .
وی گفت :بیش از 90 درصد پرسنل این شرکت از افراد بومی کرمان انتخاب شده اشت و همچنین 90 درصد این نیروها کمتر از 40 سال سن دارند .
وی تصریح کرد:شرکت میدکو در سال 1386 با مجوز رسمی از سازمان بورس اوراق بهادار با هزینه 100 میلیارد تومان و با هدف ثروت آفرینی و توسعه پایدار و اقتصاد پایدار شروع به کار نمود .
وی عنوان کرد :شعار میدکو ،شعار استراژیکی است که توسعه ازمعادن است و چشم انداز ما این است که باید هلدینگ خاورمیانه با کلاس جهانی و ارتقاع سهام برای سهامداران و ایجاد ارزش پایدار از نظر طراحی و صنایع باشیم .
وی بیان داشت :میدکو در محورهای دهگانه پیشرو است و اهداف کلان میدکو آهن اسفنجی ،سنگ آهن ،کک ،سلیسوم و لوله مسی که مجموع تولیدات این مجموعه در کرمان بیش از 20میلیون تن خواهد شد .
مدیر عامل هلدینگ میدکو اظهار داشت :دلیل اصلی انتخاب استان کرمان شعار استراژیکی ما که توسعه از معدن است که مواد اولیه در دسترس باشد و هر اقلیمی ویژگی هنی خاص خودش را دارد وتوسعه بر همین اساس است که کرمان معدن زغال سنگ و غیره را دارد و استان کرمان به محور بندر عباس نزدیک و از لحاظ صادرات و واردات و حمل ونقل آسان است و شرایط آب و هوایی استان کرمان در هر چهار فصل سال کار به صورت ثابت است .
این مسئول گفت :در حال حاضر 16 شرکت تابع و 26 پروژه و 11هزار نفر به صورت استخدامی مشغول به کار هستند .
وی خاطر نشان کرد:رقابت به معنی مراقبت کردن است و ما بدلیل زنجیره تامین که هزینه کمتر از معدن تا مقصد نهایی و با جابه جای 20 میلیون تن مواد تولیدی می طلبد که مراقب هم باشیم .
پورمند گفت :مید کو نه تنها در بخش معدن بلکه در بخش خدمات مهندسی ،عملیات عمرانی ، ساخت و ساز ساخت و نصب بخش خرید وفروش وکار گزاری سرمایه گزاری کرده است .
وی از اولین ذوب فولاد در استان کرمان خبر داد و گفت احیای فولاد سازی از مجتمع فولاد سازی سیر جان به ظرفیت یک میلیون تن ذوب فولاد در حال بهر ه برداری است .
وی عنوان کرد :10 هزار تن اسکلت فلزی در در منطقه آبیک در حال بهره برداری است ودر ضمینه اکتشافاتی وظیفه پهنه و تهیه وتامین سرمایه گزاری داخلی و خارجی است که حدود 5 پهنه اکتشافاتی در دستور کار است .
وی بیان داشت :معادن کوچک با مقیاس بزرگ در سطح کشور وجود دارد که نباید این معادن نادیده گرفنه شوند و حدود هزار و شیصد معدن متروکه در کشور وجود دارد .
وی از زیر ساخت های کل زمینه های کارخانه ها خبرداد و گفت :حدود 2 هزار هکتار زمین و به اندازه همان فضای سبز محقق شده است که حجم آب سک هزارو صد لیتر بر ثانیه که با لوله کشی 155 کیلومترو 166ایستگاه پمپاژو 4 تصفیه خانه به شبکه آب و فاضلاب در حال انجام است .
وی یادآور شد :برای حفظ محیط زیست و مصرف آب در صنعت میدکو تلاش می کند تا مصرف آب کاهش پیدا کند و بخش آب مورد نیاز را از شبکه آب و فاضلاب استحصال نماید .
پورمند گفت :746 مگابات برق و 140 کیلومتر کابل کشی و 360 دکل برق و 6 پست برق با 500 مگاوات احداث شده است .

 

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 701273

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 8 =