دو هزار و 236 هزار خانوار در قالب چهار هزار و 308 نفر که 2.5 درصد از جمعیت شهرستان پارس آباد را شامل می‌شوند، تحت حمایت کمیته امداد قرار دارند.

به گزارش خبرگزاری خبر آنلاین از اردبیل؛ كرامت احبابي، مدير كميته امداد شهرستان پارس آباد با اشاره به اينكه دو هزار و 236 خانوار مستمري بگير در قالب چهار هزار و 308 نفر تحت حمايت اين نهاد قرار دارند، گفت: 2.5 درصد از جمعيت شهرستان پارس آباد تحت حمايت كميته امداد قرار دارند كه با ارائه خدمات حمايتي مختلف تلاش داريم مسير توانمندسازي و خوداتكايي آنها را هموار سازيم.

وي با بيان اينكه 815 ميليون تومان مستمري در شش ماهه نخست سال‌جاري به حساب سرپرستان خانوار تحت حمايت واريز شده است، افزود: پرداخت كمك معيشتي موجب رفع بخشي از مشكلات اساسي مددجويان مي‌شود تا آنها بتوانند نيازهاي ضروري خود را تأمين كنند.

احبابي با اشاره به اينكه حدود 50 ميليون تومان براي رفع مشكلات درماني، دارويي و بهداشتي خانوار تحت حمايت هزينه پرداخت شده است، بيان كرد: پرداخت فرانشيز درماني یکی از مهم‌ترین اقدامات کمیته امداد براي تأمین بار مالی مشكلات درمانی و دارويي خانوار تحت حمايت است تا آنها علاوه بر تحمل درد و رنج بيماري، متحمل ساير مشكلات نشوند.

مدير كميته امداد پارس آباد با بيان اينكه 351 كودك زير پنج سال دچار سوء تغذيه از خدمات حمايتي اين نهاد بهره‌مند هستند، گفت: بيش از 51 ميليون تومان در قالب «طرح همسفره» براي تغذیه مناسب، کمک به بهبودي کودکان مبتلا به سوء تغذیه و تامین نیازهای غذایی آنها هزينه پرداخت شده كه لازم است خيران و نيكوكاران بيش از پيش با كمك‌هاي خود به ياري چنين كودكاني بشتابند.

وي با اعلام اينكه 127 ميليون تومان كمك هزينه تامين جهيزيه به 44 نوعروس تحت حمايت پرداخت شده است، بيان كرد: «طرح كوثر» با هدف كمك به نوعروسان نيازمند اجرا مي‌شود تا آنها با تامين جهيزيه خود بتوانند راهي خانه بخت شده و زندگي مشترك خود را آغاز كنند كه خيران با مشاركت در اين طرح مي‌توانند كميته امداد را در تسهيل ازدواج نوعروسان تحت حمايت ياري كنند.

احبابي با اشاره به اينكه 160 مورد تسهيلات كارگشايي به مددجويان و افراد نيازمند شهرستان پارس آباد پرداخت شده است، افزود: 262 ميليون تومان در قالب تسهيلات كارگشايي به مددجويان پرداخت شده است تا بخشي از گرفتاري‌هاي آنها رفع شود.
مدير كميته امداد پارس آباد با بيان اينكه هر چه كمك‌هاي مردمي به اين نهاد بيشتر شود به همان ميزان مي‌توانيم خدمات گسترده‌تري را به خانوار تحت حمايت و اقشار آسيب پذير ارائه كنيم، گفت: كمك‌هاي خيران در اسرع وقت برای رفع مشکلات مددجویان در زمینه‌های ساخت و تعمیر مسکن، بهداشت و درمان، تحصیل، تأمين جهيزيه و ساير مشكلات آنها هزينه مي‌شود.

وي با اشاره به اينكه رویکرد اصلی کمیته‌ امداد توانمندسازی خانوار تحت حمايت است، بيان كرد: با ارائه آموزش‌هاي لازم فني و حرفه‌اي و پرداخت تسهيلات اشتغال به مددجويان تلاش داريم آنها را به سمت خوداتكايي سوق دهيم تا با تكيه بر توانايي و استعدادهاي خود بتوانند به استقلال اقتصادي دست يابند.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 715806

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 12 =