استاندار لرستان:  توسعه بدون حمایت ائمه جمعه محقق نمی شود

استاندار لرستان گفت: یکی از ارکان بهبود وضعیت اشتغال و شرایط فرهنگی حضور ائمه جمعه است.

به گزارش خبرآنلاین لرستان، دکتر سید موسی خادمی در گردهمایی ائمه جمعه کشور با موضوع "مبانی تحکیم خانواده اسلامی"، اظهار داشت: لرستان، استانی زیبا و دارای استعدادهای انسانی، سرمایه‌های تاریخی و پتانسیل‌های طبیعی است و جایگاه مناسبی در بین استان‌های دیگر کشور دارد.

وی ادامه داد: متأسفانه با داشتن این استعدادها و ظرفیت‌ها به آنچه که شایسته این استان و حق مردم است نرسیده و هنوز به توسعه لازم دست نیافته است.

دکتر خادمی تصریح کرد: به طور قطع با بررسی صورت گرفته، بخشی از عوامل توسعه نیافتگی این استان برون زاست و از خارج و بیرون تحمیل شده است.

استاندار لرستان بخش دیگری از عوامل را درون زا دانست و افزود: این مسئله به موضوعات داخلی برمی‌گردد و بخشی از آن، داخلی، اقتصادی و فرهنگی است.

وی برگزاری چنین همایش‌هایی را مهم برشمرد و گفت: همچنین نقش مؤثری در حذف موانع داخلی دارد چراکه این حرکت علاوه بر اینکه مظهر وحدت یک حرکت سیاسی بوده، مذهبی معنادار است.

دکتر خادمی اضافه کرد: این همایش از حیث حضور افراد، غنی و وزین است و می‌تواند در رفع مشکلات و موانع توسعه کمک شایانی به استان نماید.

استاندار لرستان بیان داشت: نمازجمعه علاوه براینکه یک حرکت معنوی و فرهنگی است و در تمامی شئونات مذهبی نقش مهمی دارد می‌تواند در دیگر بخش‌های جامعه خصوصاً اقتصادی نقش به سزایی را ایفا نماید.

وی با اشاره به اینکه هیچ برنامه‌ی توسعه‌ای بدون کمک ائمه محترم جمعه قابل تحقق نیست، گفت: خوشبختانه در همین راستا به خوبی دولت و سایر مسئولین را همراهی کرده‌اند.

خادمی اظهار داشت: یکی از ارکان بهبود وضعیت کار و شرایط فرهنگی، حضور و کمک ائمه محترم جمعه است؛ علاوه بر حوزه‌های فرهنگی و مذهبی در بخش‌های اقتصادی و جذب سرمایه گذاران نیازمند کمک هستیم.

وی خاطرنشان کرد: قطعاً ائمه جمعه می‌توانند برای آماده کردن روحیه مردم در جذب و حمایت سرمایه گذاران و مهیا کردن نگاه مثبت آنان نقش مهمی را ایفا نمایند.

استاندار لرستان گفت: اشتغال را باید به عنوان یک متغیر بحرانی حل کنیم چرا که موضوع اشتغال تمامی حوزه‌های یک جامعه را به چالش می‌کشاند.

وی با اشاره به اینکه متغیر اشتغال بدون همکاری حل نخواهد شد، ادامه داد: بحران بیکاری نیازمند کمک ائمه جمعه است بنابراین این نهاد نوپای انقلاب اسلامی علاوه بر بحث فرهنگی و مذهبی در رابطه با اقتصاد و کارآفرینی نیز می‌تواند مؤثر و مهم باشد.

خادمی خاطرنشان کرد: این همایش از حیث فرم نیز مهم است؛ متأسفانه نظام اداری و سیاسی کشور متمرکز و متراکم است و اختیارات از بالا به پایین تفویض می‌شود که در پایین اختیارات کمتر ولی وظایف سنگین‌ است.

وی با بیان اینکه یکی از راه‌های حل این مشکل همکاری‌های منطقه‌ای و بین استانی است، اظهار داشت: در واقع استان‌های همجوار، پتانسیل‌های مشترکی در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و عمرانی دارند.

استاندار لرستان تصریح کرد: می‌توان با تعریف درستی از آن با همکاری‌های منطقه‌ای در جهت توسعه و پیشرفت قدم‌های مؤثر برداشت و این جنس همکاری فرا استانی در آینده و نظام اداری کشور می‌تواند تعریف جدیدی باشد.

خادمی گفت: این همایش به لحاظ موضوعی یکی از مشکلات مهم را هدف قرار داده است چراکه ضعف‌هایی که در موضوع خانواده‌ها داریم چالش جدی کشور محسوب می‌شود.

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: در فرهنگ اسلامی کارکردهای مهمی برای خانواده تعریف کرده‌ایم که بسیار حایز اهمیت است. عوامل تحکیم بخش و استحکام دهنده خانواده و عوامل تضعیف و تهدیدزا خانواده از نگاه ما با دیگر جوامع متفاوت است.

وی با بیان اینکه انتظار و تعریف ما از خانواده متناسب با فرهنگ و مذهب خودمان است، گفت: تعاریفی که جوامع بر اساس فطری و دینی ما از خانواده دارند وجود یک رابطه خونی از جنس ازدواج و قراردادی است که هدف اصلی آن تداوم نسل و ایجاد آرامش، همکاری اقتصادی و استفاده از حمایت‌های عاطفی به نام خانواده است.

خادمی موضوع طلاق را یکی از بحث‌های مهم و تهدیدزا در فرهنگ و دین عنوان کرد و گفت: انتظار ما ازمحیط خانواده باعث می‌شود که اهمیت آن بیشتر شود از این رو موضوع تک والدینی به صورت جدی مورد بحث و بررسی بوده و رشد آن تهدید بزرگ و چالش مهمی در جامعه اسلامی است.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 718171

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =