درآمد ۲ هزار میلیارد تومانی شرکت زیرساخت در سال/ تأیید عقب‌ماندگی حوزه ارتباطات ثابت

وزیر ارتباطات گفت تصدی‌گری دولت در بخش ارتباطات در مقایسه با دیگر بخش‌ها به حد پایینی رسیده است. وی همچنین گفت درآمد پست دو برابر می‌شود.

به گزارش خبرآنلاین، محمدجواد آذری جهرمی در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران ایران و در جمع تشکل‌های مختلف بخش خصوصی با اشاره به اینکه تصدی‌گری دولت در بخش ارتباطات تا حدود زیادی واگذار شده است، گفت: هرچند سهام ۲۰ درصدی مخابرات ایران را داریم اما بصورت مستقیم در عرصه ارتباطات کشور فقط شرکت ارتباطات زیرساخت با درآمد حدود ۲ هزار میلیارد تومان در سال وجود دارد که در مقایسه با اپراتورها و شرکتهای FCP در واقع ۶ یا ۷ درصد حجم این بازار بیشتر نیست که آنرا نیز بنابه تکلیف قانون بر عهده داریم.

آذری جهرمی با اشاره به اینکه در برنامه ششم توسعه کشور تکلیف هست تا حجم ۳۵ هزار میلیاردی حوزه ارتباطات، ۲.۵ برابر شود، اظهار کرد: البته بابت عقب ماندگی حوزه ارتباطات ثابت امیدواریم اهداف محقق شود چراکه بازار ثابت نشان می‌دهد یک دهم چیزی است که باید باشد.

عضو‌کابینه دولت دوازدهم رشد بخش فناوری اطلاعات در دنیا را رشد بی نظیری دانست و تصریح کرد: روزی ۱۰ شرکت بزرگ دنیا را شرکت های صنعتی تشکیل می دادند اما امروز می بینیم که عمدتا این شرکت ها، از حوزه فناوری اطلاعات هستند.

وزیر ارتباطات با بیان اینکه انقلاب چهارم در دنیا در حال رخ دادن است، گفت: اقتصاد دیجیتال پیش رونده اقتصادهای دنیاست و در مجمع جهانی اقتصاد اسلامی در مالزی مهمترین پیام کشورهای توسعه یافته اسلامی بر پایه اقتصاد دیجیتال بود.

وی با اشاره به حضور در پنجمین کنفرانس بین المللی فضای مجازی افزود: تقریبا تمام کشورها بر اقتصاد دیجیتال تاکید داشتند و هند به عنوان یکی از اقتصادهای در حال رشد دنیا اعلام کرد تا سال ۲۰۲۵، یک تریلیون دلار درآمد اقتصاد دیجیتال خواهد داشت.

وی در ادامه سخنان خود در این نشست به بخش پست نیز اشاره ای کرد و گفت : درآمد بخش پست در کشور ۲ برابر می‌شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه با تلاشی که طی چهار سال گذشته صورت گرفت درآمد ۳۵۰ میلیارد تومانی بخش پست به ۸۰۰ میلیارد تومان رسید، گفت: مطمئن هستم با اجازه دادن به بخش خصوصی و‌فعال شدن اپراتورهای پستی درآمد بخش پست در کشور در کوتاه مدت و کمتر از یک سال به ۲ برابر برسد.

وی با اشاره به حوزه ترانزیت بین الملل تاکید کرد: با عقد قرارداد ترانزیت جنوب به شمال که بعد از سه ماه مذاکره صورت گرفت، ۳۰۰ گیگ بر ظرفیت ترانزیت بین الملل اضافه شد.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 731749

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =