موتور سیکلت اسپرت تورر جدید کاوازکی با نام H2SX دارای پیشرانه‌ی مجهز به سوپرشارژر با قدرت ۱۹۷ اسب بخار است.

به گزارش خبرآنلاین به نقل از زومیت،سه سال از معرفی موتورسیکلت‌های مجهز به سیستم پرخوران در مدل‌های نینجا H2 و H2R توسط کاوازاکی می‌گذارد و حالا یک مدل اسپرت تورر جدید با نام ‏S2X معرفی شده است که توانایی تولید ۱۹۷ اسب بخار قدرت دارد. سیاست‌های کاوازاکی در ایالات متحده کمی متفاوت با اروپا است و در‌حالی‌که اطمینان داریم که این موتور سیکلت تا سال ۲۰۱۸ وارد بازار اروپا خواهد شد؛ مشخص نیست که در بازار آمریکا نیز مشاهده خواهد شد یا نه.

کاوازاکی برای سیستم پرخوران پیشرانه موتور سیکلت از سوپرشارژر استفاده کرده است که البته کاوازاکی سوپرشارژرهای ساخت خود را BALANCED SUPERCHARGED TECHNOLOGY می‌نامد. کاوازاکی، نینجا H2SX را به یک پیشرانه ۴ سیلندر خطی از نوع خنک‌شونده با مایع مجهز کرده است که این پیشرانه، دارای حجم دقیق ۹۹۸ سی‌سی است. همچنین در هر سیلندر چهار سوپاپ وجود دارد و این به معنای ۱۶ سوپاپ بودن موتور سیکلت است. ساختار سرسیلندر از نوع DOHC است؛ به این معنا که ۲ عدد میل سوپاپ در بالای پیشران قرار دارد. وجود سوپرشارژر در این پیشرانه کمک کرده است که نمودار تولید قدرت در این موتورسیکلت تقریبا خطی باشد و همچنین گشتاور مناسبی در دورهای میانی تولید شود.

مصرف سوخت نینجا H2SX بسیار خوب است؛ به‌طوری که با مدل اسپرت تورینگ Z1000SX برابری می‌کند و حدود ۴.۵ تا ۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر خواهد بود. (لازم به ذکر است که مدل Z1000SX در بازار ایالات متحده و بسیاری نقاط جهان با نام نینجا 1000 صندوقدار شناخته می‌شود.) همچنین این موتور سیکلت به یک باک سوخت ۱۹ لیتری مجهز است که با معیار آمریکا، ۵ گالون ظرفیت دارد. این موتور سیکلت به‌طور ویژه‌ای مورد بهینه‌سازی قرار گرفته و قابلیت‌های اسپرت آن نیز حفظ شده است: این تغییرات طوری صورت گرفته که موتورسوار بتواند آن را در مسافت‌های طولانی نیز مورد استفاده قرار دهد.

کاوازاکی گفته است که حس رانندگی با این موتور سیکلت سوپرشارژردار کاملاً خاص و منحصر به این موتورسیکلت خواهد بود. کاوازاکی NINJA H2SX در دو مدل به بازار عرضه خواهد شد که مدل استاندارد آن با نام NINJA H2SX و مدل دیگر با نام NINGA H2SX SE شناخته می‌شود. مدل SE دارای امکانات بیشتری نظیر صفحه نمایش LCD TFT، چراغ‌های LED هوشمند با قابلیت چرخش در سر پیچ‌، کوییک شیفتر برای بهبود سرعت تعویض دنده، سیستم لانچ کنترل کاوازاکی، صفحه نمایش بزرگ، گرمکن فرمان و رنگ‌آمیزی منحصربه‌فرد است. کاوازاکی این موتورسیکلت را در کل یک محصول راحت و در عین حال اسپرت عنوان می‌کند.

گفته می‌شود نوع قرارگیری باک روی این موتورسیکلت به گونه‌ای است که در ضمن راحتی بالا، حالت اسپرت نیز دارد. از نظر تجهیزات الکترونیکی، این موتورسیکلت دارای کروز کنترل و سیستم مدیریت تعادل در سر پیچ‌ خواهد بود. کاوازاکی همچنین این موضوع را عنوان کرده است که H2SX می‌تواند ۱۹۵ کیلوگرم وزن را تحمل کند؛ چنین ظرفیتی به معنای این است که یک موتور سیکلت می‌تواند دو فرد سنگین‌وزن را بدون وجود هیچ مشکلی حمل کند.

کاوازاکی مدعی شده نینجا H2SX آنقدر توانا است که تصورات در مورد یک موتور سیکلت اسپرت تورینگ را کاملاً تغییر خواهد داد و افراد زیادی با راندن این موتورسیکلت، عاشق آن خواهند شد.

۵۴۵۴

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733802

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 0 =