مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون از اتمام مرمت و نصب درب اصلی مجموعه جهانی کاخ چهلستون در اصفهان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، به‌نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی استان اصفهان، عاصفه بدر اظهار داشت: در بزرگ ورودی کاخ چهلستون واقع در خیابان سپاه اصفهان که بیش از 100 سال پیش در این مکان نصب شده به دلیل آسیب‌های فراوانی که متحمل شده بود برای مرمت به کارگاه انتقال یافته بود.

وی افزود: این در به دلیل قدمت و استفاده مکرر از آن دچار آسیب‌های فراوانی از نظر فرسودگی و شکستگی قطعات فلزی و چوبی شده بود.

مدیر مجموعه جهانی کاخ چهلستون تصریح کرد: با توجه به تامین اعتبار لازم و به منظور رفع نواقص و مرمت آن، این در قدیمی به کارگاه مرمت انتقال و مرمتگران پس از آسیب شناسی، قطعات فرسوده فلزی را تعویض و برخی قطعات چوبی نیز تعویض شده و سپس سطح چوب لایه‌برداری و در نهایت از روغن برزک کرمانشاهی برای محافظت آن استفاده شده است.

وی با اشاره به تاریخچه در اصلی مجموعه کاخ چهلستون بیان کرد: در قدیمی کاخ چهلستون در ضلع شمالی باغ بزرگ جهان نما و همزمان با احداث خیابان سپه در اواخر دوران قاجار و اوایل دوران پهلوی در این بخش از باغ پس از بدنه سازی ضلغ شمالی باغ و ایجاد سر دری بزرگ در این بخش از مجموعه جهانی کاخ چهلستون نصب شد.

بدر اضافه کرد: از ابتدای سال جاری تا کنون 10 طرح مرمتی در مجموعه جهانی کاخ چهلستون برای مرمت کاخ و همچنین ساماندهی باغ جهان نما در این مجموعه تاریخی در حال اجرا است.

 

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733881

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 4 =