اجرای هر چه بهتر طرح تفکیک زباله نیازمند مشارکت عمومی شهروندان فهیم ساروی است

سرپرست سازمان مدیریت پسماند شهرداری ساری گفت: اجرای طرف تفکیک زباله از مبدا در این شهر، نیازمند مشارکت عمومی مردم است.

به گزارش خبرگزاری خبرانلاین از ساری ،عباس رجبي سرپرست سازمان مديريت پسماندشهرداري ساري در گفت‌وگو با خبرنگاران درباره همكاري مردم در جمع‌آوري پسماند و تفكيك زباله‌ها از مبدأ اظهار داشت: شهروندان فهيم ساروي در اجراي طرح تپش مشاركت خوبي داشته اند، اما بايد دانست هنوز با نقطه مطلوب فاصله داريم و اميدوار هستيم شاهد افزايش مشاركت مردمي در اين زمينه باشيم.


رجبي با اشاره به ميزان مشاركت مردم در اين زمينه خاطرنشان كرد: مردم مشاركت خوبي در بازيافت و تفكيك از مبدأ دارند و اين ميزان قابل افزايش است و با مشاركت مردم و تشكل‌هاي مردم‌نهاد مي‌توان اين ميزان را ۴ الي ۵ درصد افزايش داد.


وي ضرورت توجه به شيوه‌هاي نوين را در جمع‌آوري زباله و مديريت پسماند يادآور شد و افزود: ما با همراهي مردم بهتر مي‌توانيم طرح تفكيك از مبدا را در اين حوزه اجرايي كنيم كه قطعا با اطلاع‌رساني و فراگير شدن مباحث و موضوعات مختلف مي‌توان در اين زمينه حركت موثري را به سرانجام رساند.


رجبي اظهاركرد: چون اكثر زباله‌ها قابل بازيافت هستند، بهتر است همه مردم با رعايت اصول بهداشتي به تفكيك زباله‌هايي همچون كاغذ، شيشه، آلومينيوم، زباله‌هاي مايع از جامد و ساير زباله‌ها بپردازند تا شهر و در نتيجه محيط زندگي سالمي را داشته باشند.


وي از جمع آوري روزانه كاغذهاي موجود در ادارات خبر داد و افزود: حجم زيادي كاغذ در ادارات دولتي به مصرف مي رسيد و اميدواريم بتوانيم با آموزش كارمندان و مديران دستگاه هايي اجرايي آنها را نيز به اين سو سوق دهيم كه بازيافت در ادارت نيز به عنوان يك ضرورت بتواند از هدر رفتن كاغذ اين كالاي گرانبهاي طبيعت به نحو مطلوب جلوگيري كند.


سرپرست سازمان مديريت پسماند گفت: اميدواريم شهروندان نهايت همكاري را براي اجراي موفق طرح تفكيك زباله داشته باشند زيرا كمك شاياني به سيستم مديريت پسماندها خواهد بود و زيبايي شهر و بهداشت محيط عمومي را به دنبال خواهد داشت.

 

46

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735591

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =