تسنیم نوشت: با مصوبه کارگروه جلوگیری از آلودگی هوای آذربایجان غربی از فردا محدودیت تردد زوج و فرد خودروها در بافت مرکزی شهر ارومیه به مدت چهار روز اعمال می‌شود.

عصر امروز در پی برگزاری جلسه کارگروه جلوگیری از آلودگی هوای آذربایجان غربی و به منظور پیشگیری از تشدید آلودگی هوا از روز یکشنبه ۲۶ آذرماه و به مدت چهار روز محدودیت‌های ترافیکی در شهر ارومیه انجام می‌شود.

طبق مصوبه امروز این کارگروه و بر اساس ماده ۷ قانون نحوه جلوگیری از آلودگی هوا در مواقع اضطراری که به علت کیفیت خاص جوی، آلودگی هوای شهرها به حدی برسد که به تشخیص وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی سلامت انسان و محیط زیست را شدیداً به مخاطره بیاندازد، ممنوعیت‌ها یا محدودیت‌های موقت زمانی، مکانی و نوعی برای منابع آلوده‌کننده برقرار می‌شود که با برطرف شدن وضعیت اضطراری و کاهش آلودگی هوا، نسبت به رفع ممنوعیت و محدودیت برقرار شده اقدام می‌شود.

بر این اساس و با توجه به پیش بینی تداوم شرایط ماندگاری هوا و ادامه وضعیت آلودگی در شهر ارومیه تا پایان هفته و به منظور پیشگیری از تشدید آلودگی و حفظ سلامت افراد، تردد خودروها تا روز پنج شنبه در سطح شهر ارومیه با محدودیت‌های انجام شود و اجرای مصوبات این کارگروه تا زمان برطرف شدن شرایط حساس برای تمامی دستگاه‌های مسئول لازم الاجراست.

بنابراین با افزایش میزان آلاینده‌ها و عبور شاخص کیفیت هوا از ۱۵۰ تا ۲۰۰ شرایط کیفی هوا در محدوده قرمز بوده که بر اساس قانون محدودیت‌ها و الزاماتی برای دستگاه‌ها آماده و باید اجرایی شود و پایین آمدن شاخص از محدوده ۱۵۰ و با تغییر شرایط به وضعیت نارنجی ضمن کاهش میزان محدودیت‌ها، توصیه‌ها و نکات لازم برای رعایت و مراقبت از کودکان، افراد مسن و گروه‌های حساس از طریق ادراه کل محیط زیست و مراکز درمانی اعلام می‌شود.

بر اساس همین مصوبه این کارگروه که با حضور فرماندار ارومیه، مدیران کل مدیریت بحران و هواشناسی استان برگزار شد مقرر شد از فردا یکشنبه ۲۶ آبان ماه تا پایان روز چهارشنبه ۲۹ آبان تردد خودروها در بافت مرکزی شهر شامل خیابان‌های امام، کاشانی، امینی، باکری، منتظری، مطهری، ۱۷ شهریور و خیابان شهید مدنی تا مجاهد از ساعت ۷ صبح تا ساعت ۲۱ شب به‌صورت زوج و فرد بوده و پلیس راهنمایی و رانندگی با تشدید برخورد با خودروهای پلاک شخصی، عمومی و دولتی فاقد معاینه فنی از تردد ماشین‌های دودزا در سطح شهر ممانعت نماید.

استقرار پایگاه‌های سیار اورژانس و جمعیت هلال احمر در سطح شهر و مناطق آلوده به منظور ارائه خدمات پزشکی اورژانسی به افراد بیمار و نیازمند از دیگر مصوبات این کارگروه است.

بر اساس مصوبه کارگروه در صورت ادامه شرایط وضعیت آلودگی هوا، نحوه تعطیلی مدارس، مراکز آموزشی و مؤسسات غیر دولتی، مهدهای‌کودک‌‌ با اعلام فرمانداری از طریق صداوسیما به عموم شهروندان اطلاع رسانی خواهد شد.

 

48

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 737596

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 3 =