۰ نفر
۷ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۱۳
رسول ارونقی کرمانی از دنیا رفت

ایسنا نوشت: رسول ارونقی کرمانی، نویسنده، در سن ۸۷ سالگی در آمریکا درگذشت.

مهرداد انتظاری، مدیرمسئول انتشارات فرادیدنگار، با تأیید خبر درگذشت ارونقی کرمانی، چهره مطرح پاورقی‌نویس و روزنامه‌نگار، گفت: این نویسنده روز ۲۹ یا ۳۰ مهرماه در واشنگتن فوت شد. او متولد سال ۱۳۰۹ بود و ۱۳ سال سردبیری «اطلاعات هفتگی» را قبل از انقلاب به عهده داشت. از سال ۵۶ و قبل از انقلاب به آمریکا رفت و بعد از مدتی در آن‌جا مجله «تهران پست» را دایر کرد. تا روز فوت خود نیز مشغول کار در مجله بود.

ناشر ارونقی کرمانی افزود: تنها دغدغه او در دوران طولانی عمر خود فقط و فقط روزنامه‌نگاری و ادبیات بود. او جزو افرادی است که حق بزرگی بر گردن داستان‌نویسی ایران دارد اما خبر فوتش در هیچ‌جا عنوان نشد. فقط چند نفری که ما به آن‌ها اطلاع دادیم خبر فوتش را در کانال تلگرامی و اینستاگرام خود آوردند.

انتظاری اظهار کرد: به راحتی می‌توان گفت ارونقی کرمانی از پدران رمان‌نویسی ایران بود و نامردی است که درگذشت چنین آدمی هیچ‌جا عنوان نشد. امیدوارم قدر دوستان دیگر مانند ر. اعتمادی را بدانیم. به هر حال این‌ها از سرمایه‌های مملکت ما هستند و اگر نبودند داستان‌نویسی ما شرایط دیگری داشت.

این ناشر با بیان این‌که قلم ارونقی کرمانی فوق‌العاده بود، گفت: زمانی که ارونقی کرمانی قلم به دست می‌گرفت گویی شعر می‌نوشت. از آثار او می‌توان به «بابا نان داد»، «امشب دختری می‌میرد»، «خاطرخواه»، «خروس چهل‌تاج»، «آواره»، «شبی که سحر نداشت»، «عشق دلقک»، «دلهره» و «افسانه‌های مادر من» اشاره کرد.

58241

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 722016

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =