افتتاح نمایشگاهی برای حمایت از کودکان بیمار با حضور الناز شاکردوست/ عکس

نمایشگاه «برای نجات کودکان» برای حمایت از کودکان دارای بیماری نقص ایمنی با حضور چهره‌های سرشناس هنری در پردیس ملت افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، نمایشگاه «برای نجات کودکان» در جهت حمایت از کودکان دارای بیماری نقص ایمنی اولیه عصر روز 10 آذرماه در گالری پردیس سینمایی ملت با حضور مرتضی کاخی، الناز شاکردوست، شقایق فراهانی و جمعی از هنرمندان افتتاح شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه مرتضی کاخی نویسنده، پژوهشگر و مجموعه‌دار هنری که آثاری را به این نمایشگاه اهدا کرده است، گفت: هنر رسالتی در قبال جامعه دارد و هنرمند تلاش می‌کند آگاهی بخشی و یا آفرینشی  در راستای زیباشناسی برای مردم داشته باشد تا جامعه را در جهت زندگی بهتر رهنمود کند.

او افزود: علاقه‌مندان به هنر نیز تلاش می‌کنند تا از محصول آفرینش‌گری هنرمند خود را بهره‌مند کنند و زندگی را با تمام سختی و مشکلاتی که دارد، بهتر درک و ادامه دهند؛ از همین رو رسالت هنر در چرخه زندگی کامل می‌شود. اما در جوامع امروزی به خاطر دوری انسان‌ها از یکدیگر شاید هنر نتوانسته همچون گذشته رسالت خود را کامل کند. اما وقتی یک همگرایی از سوی هنرمند و علاقمندان به هنر در جهت یک موضوع شکل بگیرید این چرخه، حیات دوباره‌ای خواهد یافت.

این نویسنده و پژوهشگر پیشکسوت با اشاره به نمایشگاه «برای نجات کودکان» گفت: این نمایشگاه نیز با موضوع حمایت از کودکانی شکل گرفته که در جامعه ما از کمترین امکانات برخوردار هستند. کودکانی که با نقصی در سیستم ایمنی بدن، پا به این دنیا می‌گذارند و اگر برای مدتی بتوان از آنها نگهداری کرد، می‌توانند به جامعه ورود کنند و آینده کشور را بسازند. اما متاسفانه در کشور ما مرکزی برای نگهداری این کودکان وجود ندارد و هزینه‌های درمان آنها برای بسیاری از خانواده‌ها مقدور نیست.

او ادامه داد: در همین راستا سعیده آبشناسان مجموعه‌دار آثار هنری با همراهی برخی از هنرمندان پیشکسوت و جوان تلاش دارند تا مرکزی را برای بازپروری این کودکان مهیا کنند که این امر می‌تواند فصل نوینی برای حمایت از این کودکان باشد و شاید در آینده نزدیک کمتر شاهد مرگ این کودکان باشیم.


کاخی در پایان گفت: آنچه که امروز من در این نمایشگاه دیدیم جدا از ارزش‌های هنری آثار به نمایش درآمده، حرکت بزرگی از سوی هنرمندان، مجموعه‌داران آثار هنری و علاقمندان به هنر است که در جهت تکوین رسالت هنر گام برداشته‌اند و امیدوارم نتیجه آن نیز برای جامعه ما مثمر ثمر باشد.

در ادامه این مراسم نمایشگاه «برای نجات کودکان» با بیش از 100 اثر هنری از سه نسل از هنرمندان تجسمی کشور با حضور هنرمندانی چون غلامرضا نامی، شقایق فراهانی، الناز شاکردوست، نیلوفر قادری‌نژاد، محمد هادی فدوی، فرشته ستایش، مهدی نبوی، رسول مرادی، احمد آریامنش، شهلا آرمین و... افتتاح شد و در روز نخست 50 میلیون تومان اثر هنری به فروش رسید.

لازم به یادآوری است، نمایشگاه "برای نجات کودکان" به همت مجموعه گوهران و با همکاری آرتیبیشن برپا شده است و عواید حاصل از آن برای ساخت این مرکز پزشکی کودکان در منطقه گلستانک کرج هزینه خواهد شد.

این نمایشگاه تا 24 آذرماه در گالری پردیس سینمایی ملت میزبان هنردوستان و خیرین است. 

58243

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 733132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • بی نام A1 ۱۰:۱۰ - ۱۳۹۶/۰۹/۱۱
    0 0
    چرا با انتشار این مطالب انقدر شان مخاطبانتان را پایین می آورید؟