۰ نفر
۲۰ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۸
ستادهای اقامه نماز تقویت شود

استاندار البرز بر ضرورت تقویت ستادهای اقامه نماز تاکید کرد.

به گزارش خبرآنلاین و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی استانداری البرز، دکترمحمدعلی نجفی صبح دوشنبه در «دومین اجلاس استانی نماز با عنوان نماز و فضای مجازی» که با حضور حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی رییس ستاد اقامه نماز کشور برگزار شد، ضمن خوش آمدگویی و اهتمام ویژه ای که برای شرکت در این اجلاس استانی داشتند، اظهارداشت: حاج آقا قرائتی معمولا در ستادهای استانی کمتر حضور پیدا می کنند و در ستادهای نماز کشوری حاضر می شوند، اینکه دعوت استان البرز را پذیرفتند جای قدردانی دارد.
وی در جمع اعضای ستاد اقامه نماز استان به تبیین اهمیت نماز از منظر آیات قرآن پرداخت و افزود: تنها ظاهر نماز حایز اهمیت نیست، دراهمیت نماز همین بس که آیات مکرر بر آن تأکید دارد و فلسفه اصلی آن نیز همانا درونی شدن و خالص و پاک شدن از همه ناپاکی ها ست.
*فضای امن و مناسب برای نمازگزاران ایجاد شود
دکتر نجفی در ادامه با تأکید بر ضرورت ایجاد فضای امن و مناسب برای نمازگزاران بیان کرد: ضرورت تدبیر در فضای نماز و امن و مناسب برای همه بندگان خدا از وظایفی است که همه ما و مسئولان بخش دولت باید کوشا باشیم.
وی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری در رابطه با اهمیت نماز افزود: اهتمام جدی و زدودن ضعف ها و کاستی ها در اقامه نماز باید مورد توجه قرار گیرد.
*تأکید استاندار به تقویت ستادهای نماز
دکتر نجفی گفت: علی رغم اینکه انقلاب اسلامی 40 ساله می شود هنوز در این بخش کمی و کاستی هایی داریم و باید تلاش کنیم تا ستادهای نماز تقویت شود.
وی افزود: نمازخانه های مرتب و پاکیزه که بارها و بارها پرداخته شده است، اساس کار ما و همه بخش هایی که فعالیت دارند.
استاندار البرز ادامه داد: بهترین مکان ها را برای عبادت مومنان باید فراهم نماییم و کوتاهی نهادهای عمومی و دولتی و خصوصی را در این رابطه شاهد نباشیم.
دکتر نجفی گفت: مهمترین مسئله در نماز ایجاد بستر معنوی در جامعه است و باید اعتقاد خاص داشته باشیم که نسل جدید باید آثار معنوی را در جامعه مشاهده کرده و به تأثیرآن آگاه شوند.
وی افزود: انسان نماز خوان پایبند به اخلاق دینی، راستگویی، صداقت، جوانمردی و آزادگی باید باشد.
استاندار گفت: آثار نماز باید بین نسل جوان تقویت شود و اینگونه جلسات پایه عمل واقعی به معنویت نماز باشد و برپایی نمازهای جماعات، در دانشگاه ها و مدارس آثار نماز را جامعه بعنوان الگو شاهد باشیم تا در بین همه مردم و کشورهای غیراسلامی هم هنگامی که نزاکت و عمل را می بینند مشوق نمازگزاران باشیم.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 735996

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 6 =