معلمان رغبتی به تدریس در عسلویه ندارند/ رفع مشکل برق مدارس استان بوشهر

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر از تجهیز همه مدارس استان به کولر گازی خبر داد و گفت: به غیر از ۴۰ نفر بومی عسلویه، مابقی معلمان اعزامی، با رغبت به آن منطقه اعزام نشده‌اند.

به گزارش خبرآنلاین بوشهر، ناصر کرمی ظهر یکشنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه بهار تعلیم و تربیت کارگروه پنج‌گانه برای ارایه خدمات بهتر از ابتدای تیر ماه تشکیل شد.

وی با اشاره به همکاری نهادها، دستگاه‌های اجرایی و خیرین در مناسب‌سازی مدارس بیان کرد: از تعداد ۶۶ مدرسه خیرساز در حال ساخت ۲۰ مدرسه برای استفاده در مهر ۹۵ به بهره‌برداری رسیده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با بیان اینکه امسال با توجه به تعطیلات، مدارس سوم مهر آغاز می‌شود خاطرنشان کرد: روز اول مدرسه روز آغاز کلاس درس است و خانواده‌ها باید پیش از این برنامه‌های کلاسی را از مدارس دریافت کنند.

کلاس بدون کولر نداریم

کرمی عنوان کرد: با توجه به وضعیت آب و هوایی استان، در سال گذشته بالغ بر هزار کولر گازی برای مدارس خریداری شد و امسال ۹۵۰ کولر جدید نیز خریداری شده است و با توزیع این کولرهای جدید امیدواریم شاهد مدارس بدون کولر نباشیم.

وی با عنوان اینکه در دو سال گذشته استان بوشهر رتبه عالی را در بحث بازگشایی بی‌عیب و نقص مدارس داشته است گفت: امسال نیز آیین افتتاح مدارس در مرکز استان با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش ومسئولان استانی و در شهرستان‌ها و روستاها نیز با حضور معاونین و بخشداران برگزار خواهد شد.

لزوم افزایش رضایت‌مندی معلمان عسلویه

کرمی در خصوص سرویس مدارس بیان کرد: آموزش و پرورش استان در این راستا امسال طرح آزمایشی با همکاری تاکسیرانی، پلیس راهنمایی و رانندگی و شهرداری در راستای نظارت بر مبلغ دریافتی و مجوزدار بودن رانندگان برگزار می کند.

وی در خصوص کمبود نیرو به‌ویژه در عسلویه عنوان کرد: امسال با توجه به اینکه فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و آزمون‌های استخدامی وارد شدند و جابه‌جایی‌ها صورت گرفته است مشکلات کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه به غیر از ۴۰ نفر بومی عسلویه مابقی با رغبت به آن منطقه اعزام نشدند، بیان کرد: تلاش می‌شود با فرآهم کردن برخی امتیازات میزان رضایت‌مندی آنها را افزایش دهیم.

تقویت بنیه دانش‌آموزان

کرمی با اشاره به اینکه در سال‌های گذشته برخی نیروهای خدماتی و راننده به عنوان معلم به‌کار گرفته شده است افزود: در این راستا دوره‌های مختلف ویژه آموزگاران برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه در سال گذشته برای تقویت بنیه دانش‌آموزان کنکوری برنامه‌ای اجرا شد عنوان کرد: امسال این برنامه در همه مقاطع و در قالب مسابقات علمی و فرهنگی پیشرفت تحصیلی برگزار خواهد شد.

حل مشکل بدهی برق مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر در خصوص حل مشکل معوقات پرداخت برق مدارس و قطعی برق مدارس بیان کرد: در سال ۹۰ - ۹۱ موضوعی مطرح شد که مدارس نباید قبض برق پرداخت کنند و در همین راستا عدم پرداخت‌ها انباشته شد و تا پایان سال ۹۴ مجموع بدهی بالغ بر چهار میلیارد نیم بوده است که با صحبت های صورت گرفته بنا شد که نیمی از این بدهی توسط نیروگاه پرداخت شود.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 580674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 7 =