آیین افتتاحیه سومین نمایشگاه بزرگ مطبوعات استان کرمان با حضور بیش از 300 نشریه به همت خانه مطبوعات استان و با حضور استاندار برگزار شد.

استاندار کرمان در آیین افتتاحیه این نمایشگاه گفت: نقش رسانه ها در عصر ارتباطات بسیار تعیین کننده است و مسئولان و مطبوعات، مسئول حفظ اتحاد کشور هستند.
وی خاطرنشان کرد: باید ضریب مطالبه گری را افزایش داد و نگذاریم به بیراهه کشانده شویم.
استاندار کرمان با بیان اینکه اکنون رسانه دیجیتالی در سراسر دنیا گسترش پیدا کرده است گفت: سرعت انتشار اطلاعات بسیار بالا است و مقید به زمان نیست.
وی با تاکید بر لزوم هماهنگی بین مسئولان و مطبوعات اظهار کرد: بخش عمده این هماهنگی بر عهده رسانه هاست و اگر فردی راه را به اشتباه رفت سریع اصلاح شود.
رزم حسینی تصریح کرد: رسانه ها باید به درستی عملکرد دولت را نقد و خوب اطلاع رسانی کنند تا سطح آگاهی جامعه ارتقا یابد.
وی گفت: استان کرمان این آمادگی را دارد که سطح مطالبه گری مردم را با متانت افزایش دهد.
وی افزود: مسئولان ادوار گذشته کرمان در حد توان خود خدمت کرده اند و ما هم وظیفه داریم در خدمت مردم شریف و فداکار کرمان باشیم.
رزم حسینی با بیان اینکه نباید فراموش کنیم کشور در چه شرایطی اداره می شود گفت: اطراف کشور ما مملو از جنگ و خونریزی است و خیلی ها چشم طمع به ایران مقتدر امروز دارند.
وی با اشاره به پیشینه اداری 100 ساله کشور گفت: امروز همه به این نتیجه رسیدند که اگر می خواهیم در همه بخش ها توسعه صورت بگیرد دولت باید نقش پشتیبانی داشته باشد نه مداخله گرایانه.
استاندار کرمان افزود: چگونه در دولت تدبیر و امید جرات کردیم اعلام کنیم یک شهرستان این استان را به بخش غیردولتی واگذار می کنیم در حالی که نظام اداری ما کشش این اتفاق را نداشت.
وی ادامه داد: این در حالی است که امروز بیش از 18 موسسه غیردولتی مسئولیت توسعه مناطق مختلف استان کرمان را بر عهده دارد.
رزم حسینی گفت: استانداری کرمان درصدد الگوسازی پایدار برای کشور و استان است.
وی خاطرنشان کرد: یارانه ای که امروز دولت به مطبوعات می دهد مبلغ ناچیزی است و دولت با وجود مشکلات زیادی که دارد توان پرداخت هزینه های بیش از این مقدار را ندارد و هیچ دولت دیگری نیز قادر به انجام این کار نیست.
استاندار کرمان با اشاره به اجرای طرح های اقتصاد مقاومتی در این استان افزود: اقتصاد مقاومتی مردمی است و رهبر معظم انقلاب اسلامی اعلام کردند اقتصاد مقاومتی شاه کلید راهبردی اقتصاد کشور است.
وی خاطرنشان کرد: مردم و نخبگان به صحنه بیایند و ما نیز آماده ایم که نقد شویم و بگذاریم فاصله بین مردم و مسئولان شکسته شود.
رزم حسینی گفت: خبرنگاران و اهالی رسانه باید اطلاعات زیادی در زمینه های مختلف داشته باشند و با یک پشتوانه قوی قلم بزنند.
وی افزود: امروز به اعتماد مردم لطمه وارد شده و مردم باید اعتماد کنند و نخبگان در این مسیر پیشگام باشند.
وی با بیان اینکه در اداره کشور اشتباهات زیادی داشته و داریم گفت: رسانه باید با اطلاع رسانی صحیح اعتماد مردم را افزایش دهند و این اعتماد امروز در قلعه گنج به مردم بازگشته است و این موج در تمام استان ادامه پیدا خواهد کرد.
استاندار کرمان گفت: اقدامات توسعه ای باید در فضای وحدتی که در کشور به وجود آمده پایدارتر شود.
وی گفت: باید در توسعه استان کرمان حضور علمای دین را پررنگ ببینیم چرا که حضور علما تاثیرات بسیار خوبی در توسعه این استان خواهد داشت.
بیش از 300 نشریه از روزنامه تا سالنامه شامل بیش از 100 هفته نامه، حدود 40 دو هفته نامه، بیش از 40 مورد ماهنامه، هشت 2 ماهنامه، نزدیک 40 مورد فصلنامه، بیش از 10 مورد 2 فصلنامه و یک سالنامه در استان کرمان منتشر می شود.
9 روزنامه از گستره توزیع سراسری تا محلی و شهرستان تا پایان شهریور در این استان مجوز دریافت کرده اند.
71 پایگاه اطلاع رسانی اینترنتی شامل سایت های اینترنتی دارای مجوز نیز بین نشریات استان کرمان وجود دارد.
برخی نشریات استان کرمان دارای خاستگاه کشوری، منطقه، استانی و محلی شهرستانی است و کرمان از نظر تعداد نشریات در مقایسه با استان های دیگر جزء چهار استان برتر کشور است.
نمایشگاه مطبوعات و رسانه های استان کرمان از امروز تا هشتم اسفند در سالن فرهنگی ورزشی برق منطقه ای کرمان واقع در بلوار پارادیس برای دیدار عموم مردم و علاقه مندان برپاست.

 

۴۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 639484

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =