بیمارستان زنان و کودکان در کرمان ساخته می‌شود

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از انتخاب دفتر امور بانوان و خانواده به عنوان دفتر برتر استان خبر داد و به تشریح عملکرد دفتر امور بانوان و خانواده در سال جاری پرداخت.

فاطمه السادات حسینی" صبح امروز 18 اسفندماه در نشست خبری ضمن تبریک میلاد فاطمه الزهرا (س) و هفته گرامیداشت مقام زن و روز مادر، گفت: امروز روز جهانی زن است که بیش از 100 سال است که چنین روزی را روز جهانی زن نامیده شده است.

وی با اشاره به خدماتی که به جامعه بانوان در سال جاری در استان کرمان ارایه گردیده، اظهار کرد: دفتر امور بانوان در سال جاری به عنوان دفتر برتر استان های کشور انتخاب گردیده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان افزود: رسالت دفتر امو بانوان استانداری، سیاست گذاری، برنامه ریزی و تعامل با دیگر دستگاه ها در حوزه زنان می باشد، همچنین وظیفه نظارت بر اجرای برنامه های تدوین شده توسط سازمان ها دارد.

وی یکی از اهداف مهم دفتر بانوان را افزایش مطالبه گری در بین زنان کرمانی اعلام و عنوان کرد: برای آنکه خدمت بیشتر در حوزه سلامت و درمان، حمایت از بانوان باردار شاغل، ساختار نظام خانواده که متاسفانه کارکردهای آن تغییر کرد با محوریت مادر تقویت کنیم، رویکرد جدید با توجه شایستگی زنان، برداشتن موانع در پیشرفت زنان از جمله اقدامات دفتر بانوان و خانواده می باشد.

حسینی اضافه کرد: برای آنکه قوانین و برنامه ای که برای خانم انجام می شود، پایدار باشد، قانون جامع زنان را تدوین نموده ایم، به گونه ای که مطالعات دقیقی در خصوص وضعیت زنان انجام شده است.

وی از تدوین طرح ساماندهی اشتغال بانوان خبر داد و اضافه کرد: 10 انجمن در استان کرمان در حوزه زنان تشکیل شده است که 99 درصد فعالیت های آنها را بانوان انجام می دهند.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان از رونمایی سامانه سمابانو در هفته گرامیداشت هفته زن خبر داد و ابراز کرد: تدوین شناسنامه آمار با هدف پست های مدیریتی بانوان، طرح سفیران فرهنگی، طرح توان افزای معلولان زن، آگاه سازی، کارگاه آموزشی و نشست علمی با رویکر تحکیم خانواده، گفتمان سازی اقتصاد مقاومتی، سیاست های جمعیتی، سلامت و بهداشت و ... از دیگر اقدامات ما در سال جاری می باشد.

وی به سه طرحی که با مشارکت معاونت امور بانوان و وزارت کشور تدوین شده است اشاره و عنوان کرد: اجرای طرح توان افزایی و ارتقای تاب آوری زنان، طرح شبکه سازی سازمان های مردم نهاد و طرح توان افزایی مدیران و فعالان اجتماعی از طرح های مشترک این معاونت با وزارت کشور می باشند.

حسینی از 900 میلیون تومان جذب اعتبار برای اجرای برنامه های آموزشی و پژوهشی در حوزه بانوان در سطح استان داشته اند، خبر داد.

وی محور اقتصادی و کارآفرینی را از دیگر محورهای فعالیت های این معاونت دانست و ابرزا کرد: در این دولت و در استان کرمان به دنبال شناسایی بانوان کارآفرین بوده تا پشتیبان از بانوانی که استعداد دارند، اما توان مدیریت ندارند، انجام شود که در این راستا تاکنون 2800 نفر بانوی کارآفرین در سطح استان شناسایی شده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان توجه به مشاغل بانوان روستایی را از دیگر اقدامات دفتر امور بانوان استانداری کرمان دانست و اظهار کرد: در هر شهرستان 5 روستا با محوریت بانوان ساماندهی و با استفاده از اعطای تسهیلات از طریق صندوق های خرد عشایر و روستا، به کارآفرینی و اشتغال بانوان روستایی پرداخته ایم.

وی ادامه داد: حداقل 5 هزار اشتغال از طریق تولید پوشاک مدارس در شهر کرمان ایجاد شده است، همچنین انجمن گیاهان داروی را تشکیل داده و برای هر شهرستان یک مدیر انتخاب نموده ایم، قابل ذکر است با توسعه کاشت گیاهان دارویی، رقیب جدیدی برای نفت در اقتصاد ایجاد کرده ایم

حسینی از انعقاد تفاهمنامه کمیته امداد امام خمینی(ره) با یک موسسه نیکوکاری در کرمان سخن به میان آورد و ابراز کرد: یک موسسه نیکوکاری نصب پنل های انرژی خورشیدی در منازلی که سرپرست آن خانوار زن می باشد، را آغاز نموده است.

وی از رشد میزان امید به زندگی در زنان سرپرست خانوار کرمانی نسبت به کل کشور خبر داد و اظهار کرد: رشد امید به زندگی در زنان سرپرست خانوار جزء با استقلال مالی و حمایت های که استان از آنها انجام داده است، امکان پذیر نبود.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان اضافه کرد: توسعه صندوق های خرد مالی زنان روستایی و عشایر، توسعه بازارچه های بانوان، جمعه بازارها، ضمن آنکه بالغ بر 30 نمایشگاه برای عرضه محصولات بانوان بصورت منطقه ای، استانی و ملی برگزار نموده ایم؛ از دیگر اقدامات ما در سال جاری می باشد.

وی از اقدامات مناسب فرهنگی و اجتماعی صورت گرفته سخن به میان آورد و اذعان کرد: طرح سند فضای مجازی، برنامه های فرهنگی برای کارکنان، کارگروه حقوق کودک (هویت دار کردن کودکان بی هویت)، ایجاد مهدکودک برای 20 کودکی که مادران آنها در زندان به سر می بردند، ایجاد 3 مرکز کاهش آسیب های اجتماعی(DIC)، مراکز درمانی، مراکز اقامتی میان مدت، ایجاد مراکز ماده 16 و ایجاد اشتغال برای درمان یافتگان، توسعه مراکز مشاوره، مشاوره های قبل و بعد از ازدواج و ... از دیگر اقدامات فرهنگی دفتر بانوان بوده است.

حسینی از جلوگیری از موازی کاری دستگاه ها اجرایی استان در این حوزه در سال 96 سخن به میان آورد و مطرح کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری و شورای شهر در سال آینده، از بانوان توانمندی استان که متخصص و پیگیر مسایل شهری می باشند، می خواهیم در انتخابات شورای شهر شرکت نمایند.

وی به اقدامات مناسبی که محور سلامت و بهداشت صورت گرفته، اشاره و اظهار کرد: استان کرمان در حوزه سلامت و درمان، در سال جاری به عنوان استان برتر انتخاب گردیده است.

مدیر کل امور بانوان و خانواده استانداری کرمان توسعه خانه بهداشت، کلنیک مشاوره خانواده، حمایت از سلامت مادر و کودک، حمایت از دختران ساکن در حاشیه شهر، طرح غربالگری، از دیگر اقدامات این دفتر برشمرد.

وی از آغاز احداث بیمارستان زنان و کودکان در سال 96 خبر داد و عنوان کرد: در سال جاری 14 چادر سلامت برای بانوان و کودکان بدپرست ایجاد گردیده است، ضمن آنکه در هفته گرامیداشت زن چادرهای سلامت در حاشیه شهر خواهیم داشت.

حسینی به اقدامات صورت گرفته در محور ورزش و سلامت بانوان اشاره و تصریح کرد: تشکیل شورای فرهنگ سلامت و ورزش بانوان، حمایت از قهرمانان استان، اجرای مسابقات ورزشی بین کارمندان، توسعه پارک ها، حمایت از پارک ها از جمله اقدامات این دفتر بوده است.

 

۴۸

 

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 644372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 11 =