مراسم تنفیذِ حکم دوازدهمین رئیس جمهورِ منتخب، با شکوه و اقتدارِ تمام در مرعای ملت ایران برگزار گردید و رئیس جمهور محترم، رسماً زمامِ امور اجراییِ کشور جمهوری اسلامی ایران را به مدت ۴ سال دیگر، به پشتوانه و اعتمادِ اکثریت ملت ایران، بر عهده گرفت. شکوهِ وحدت ملیِ مسئولان کشور در مراسم تنفیذ و تحلیف، آثار روحی و روانیِ فوق‌العاده مثبتی را در جامعه ایجاد کرد و مردم را به تحقق هدف‌ها و برنامه‌های دولتِ منتخب، امیدوارتر کرد.

مقام معظم رهبری در حکمِ خود به پیروی از گزینش ملّت ایران، وی را به صورت رسمی به این سمت حساس و خطیر، معرفی و منصوب نمودند.

سخنان جامع رییس جمهور در این مراسم، موردِ تایید و تاکیدِ مقامِ رهبری قرار گرفت و معلوم شد، خطِ القاء اختلاف میان سران نظام جمهوری اسلامی، شکست خورده است و وحدت و همدلی که لازمه تحقق عدالت و توسعه همه جانبه کشور منجمله گسترش روابط با سایرِ ملل است، همچنان به قوت خویش باقی است.

بی تردید کشور ما به دلیلِ پیروی از احکام نورانیِ اسلام و استقامتِ همه جانبه در برابرِ استکبارِ جهانی، مخالفان و دشمنانِ سرسختی در دوران معاصر دارد و برخی از قدرت های بزرگ نه تنها تمایلی به قدرتمندتر شدنِ کشور ما ندارند بلکه ایران را با همین قدرتِ فعلی، تهدیدی بزرگ برای منافع شان، قلمداد می کنند ولذا نکته مهمی که رهبری در کنارِ تلاش برای خدمتِ خالصانه و همه جانبه به مردم و رفع فقر و بیکاری و سایر نگرانی ها از سطح جامعه و توسعه روابط با سایر کشورهای جهان، به آن اشاره کردند، توجه به مکر و توطئه استکبارِ جهانی بود.

همه پذیرفته ایم که استکبار با روحِ خداپرستی و ایمان به قدرت خدای یگانه، در تضاد است ولذا علاوه بر حفظ این دیدگاه و اعتقاد، باید با حفظِ یکپارچگی و انسجامِ درونی و بیرونی، هوشیارانه مراقب باشیم که نه تنها گرفتارِ دامِ توطئه های استکبار جهانی نشویم بلکه از اتحاد و نزدیکیِ سایرین نیز به محورِ استکبار جهانی، به طرق مختلف جلوگیری کنیم.

شکوهِ وحدت ملیِ مسئولان کشور در مراسم تنفیذ و تحلیف، آثار روحی و روانیِ فوق العاده مثبتی را در جامعه ایجاد کرد و مردم را به تحقق هدف ها و برنامه های دولتِ منتخب، امیدوارتر کرد.

رهبری معظم همواره فرموده اند که تنها عاملی که در کنارِ استحکام اقتصادی، استحکامِ سیاسی و استحکامِ فرهنگی، کشور را در برابرِ دشمنان، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر خواهد نمود، استحکام قلبی و درونیِ تمام مردم و بخصوص مسئولین نظام و نیروهای مسلح است. که بحمدالله این استحکامِ درونی و ارزشمند در انتخاباتِ ۲۹ اردیبهشت ماه و در مراسم تنفیذ و تحلیف منتخب مردم، بار دیگر تجلی یافت.

هیچ نظام سیاسی بدونِ دولتِ مقتدر و هیچ دولتِ مقتدری بدونِ ملتی متحد، تواناییِ عرض اندام در مقابلِ مشکلات داخلی و خارجی و قدرت های سلطه گر را نخواهد داشت.

باید از فرصتِ فراهم آمده، برای افزایشِ نشاط اجتماعی و سیاسیِ جامعه، بهره جست و به منازعاتِ سیاسیِ موجود و اختلافاتِ بی حاصلِ جناحی و نگرانی های عمومی، خاتمه داد.

روندِ نگران کننده ای که پس از انتخابات بر کشور حاکم شده بود، بحمدالله امروز شکسته شد و همه مسئولان کشور در کنارِ هم، تصویرِ تازه ای از اتحاد ملی را به رخ جهانیان کشیدند.

حفظ این‌اقتدار که شرکت بیش از نصفِ کشورهای جهان، در سطوح ‌مختلف در مراسم تحلیفِ رئیس جمهورِ منتخبِ این ملتِ بزرگ، مهر محکمی بر آن زد، بستگیِ تام به حفظِ اعتمادِ مردم و سرمایه اجتماعیِ حاصله از انتخابات دارد که انشاالله با انتخابِ کابینه ای متشکل از وزرایِ کارآمد، با انگیزه و با برنامه، آثار دلگرم کننده آن نیز ظاهر خواهد شد و خطِ سیرِ حرکتِ عمومیِ دولت در جهتِ اصلاح امور کشور را بیش از پیش، نمایان خواهد ساخت.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید.
کد خبر 694617

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =